Örülhet Orbán Ráhel: a kormány megsegíti a divatágazatot

  • narancs.hu
  • 2019. április 2.

Belpol

Nemzeti Exportstratégia kidolgozása van folyamatban.

Kiemelt kormányzati segítséget kap az exportfejlesztés területén belül öt ágazat - derült ki a legfrissebb Magyar Közlönyből, amit az Mfor szemlézett. A határozat szerint Magyarország versenyképességének megőrzése, illetve annak erősítése szempontjából kiemelt fontosságú a hazai vállalkozások export részarányának növelése, ezért Nemzeti Exportstratégiát fogad el a kormány.

Az érintett ágazatok a következők:

  • Egészséggazdaság,
  • élelmiszergazdaság,
  • építésgazdaság,
  • mezőgazdaság,
  • valamint a kreatív ipar.

 

Ez utóbbi területén komoly befolyással bír Orbán Ráhel, Orbán Viktor miniszterelnökének lánya, akinek barátnőjéről a közelmúltban derült ki, hogy egymilliárd forintot kap a kormánytól.

Egymilliárd forintot ad a kormány Orbán Ráhel barátnője cégének

A Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. turisztikai szempontból kiemelt jelentőségű fesztiválok támogatására kapja a zsák pénzt. A magyar kormány a turisztikai ügynökség alatt működő Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt.-be fektet egymilliárd forintot a magyar divat- és designipart átfogó, megújító fejlesztési feladatok hosszú távú koncepciójának megvalósítása érdekében - áll a pénteki Magyar Közlönyben.

Korábban interjúztunk a hazai divatszakma egyik meghatározó tervezőjével. Herczeg Zoltán Orbán Ráhel befolyásával kapcsolatban akkor azt nyilatkozta lapunknak:

"Nem tartom a divatot fontos iparágnak, mert nincs benne sok pénz, Budapest nem divatnagyhatalom, nem is lesz az, egy tervezőt pedig nagyon nehéz – ha nem lehetetlen – befuttatni külföldön. Ha megnézzük, még a nagyon tehetséges, tényleg világszínvonalú tervezők is beleálltak a földbe, akár háromszázmilliós kockázati tőkével a hátuk mögött is. A divatcirkusz csupán újabb kifizetőhely, hogy az uniós pénzeket egy újabb zseben át csorgassák magukhoz. A hazai divatban akkor van pénz, ha konfekciót csinálsz, utalok itt például az Envy, az Amnesia vagy a Sugarbird ruhaiparosi sikerére, de a komoly divat nem itt kezdődik. Bennfentes és pici piac ez, egyetlen lobbikör, megy a tülekedés, és kétmilliárd is nulla, talán, ha két tervező nemzetközi karrierjét lehetne belőle elindítani, de erre sincs garancia. Lehet erőlködni, de állami támogatás ezen nem fog segíteni, és nem is ez a cél. Ez csak brutál pénzmosás, mint a 2Rule, célja lecsapolni a támogatásokat, letarolni a piacot."

Herczeg Zoltán: „Kánaánt lehetne itt csinálni"

O1G feliratú trikóitól indulva - a divatszakma hazai helyzetén, lehetőségein és a közéleti szerepvállalás szükségességén át - jutottunk el Jézus Krisztusig, ahonnan már csak egy ugrás volt Magyarország potenciálja, s benne az értelmiség szerepe és felelőssége. Magyar Narancs: Kezdjük a rövid idő alatt híressé vált O1G-s pólóiddal!

Figyelmébe ajánljuk