Őrület Miskolcon: Nevet változtat Erdei Sándor, alias Rokker Zsolti egy másik Erdei Sándor (1983) miatt

  • narancs.hu
  • 2018. június 13.

Belpol

De ki rendezi ezt a filmet, ami pont a valóság?

Pedig csak egy szimpla önkormányzati választásnak indult, aztán máris mi lett belőle!

Miskolcon július 15-én a parlamenti képviselővé vált fideszes jelölt helyett új képviselőt választanak, ami önmagában különösebb izgalmakat nem hordoz. De gyorsan országos tétű meccsé emelkedett a sztori, lévén a korábban Rokker Zsolti néven alkotó előadóművész, most független jelölt Erdei Sándor mögé beállt a komplett ellenzék az MSZP-től a Jobbikig, és ez abszolút esélyessé tette őt.

A Fidesz Nagy Ákost indítja – és eddig szólna a hír egy átlagos országban.

De nem Magyarországon, a kamupártok és az áljelöltek hazájában! Itt ugyanis Erdei Sándorra ráindult egy másik Erdei Sándor – nyilván csak véletlenül jut eszünkbe, hogy ő a Fidesz embere lenne.

Erdei Sándor

Erdei Sándor

Fotó: Forrás: Facebook

Erre viszont Erdei Sándor, alias Rokker Zsolt minderre úgy reagál – írja az atlatszo.hu –, hogy nevet változtat.

„Még ma bemegyek az okmányirodába és kérni fogom, hogy úgy változtassák meg a nevemet, hogy az Erdei Sándor mögé jegyezzék be a Zsolt keresztnevet” – nyilatkozta a portálnak Erdei/Rokker, aki szerint a Rokker előnevet biztos nem engednék.

Az atlatszo.hu még azt is írja, hogy „a Fidesz oldalán teljes a készültség, ha kell, egyenként fogják elkísérni a szimpatizánsaikat a választókörbe. A Fidesz esélyeit növeli, hogy egy olyan körzetről van szó, ahol rengeteg az idős ember, akik egyébként nehezen ismerik ki a magukat, ha sok név szerepel a választási íven, hiszen ha holnap lennének a választások, akkor csak két (közeli) születési évszám különböztetné meg a két Erdeit.”

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.