Pintér Sándor nem árulja el, az ő engedélyével lépett-e Gruevszki az országba

  • narancs.hu
  • 2018. december 1.

Belpol

A Magyar Helsinki Bizottság szerint kizárólag Pintér engedélyével juthatott legálisan Magyarországra útlevél nélkül a volt macedón miniszterelnök.

Nem árulta el Pintér Sándor belügyminiszter, hogy az ő engedélyével lépett-e a volt macedón miniszterelnök, Nikola Gruevszki az országba – írja a hvg.hu. Pintér Szél Bernadett független képviselő írásbeli kérdésére válaszolva azzal érvelt, a menedékjogi törvény értelmében az eljárás részleteiről nem adható tájékoztatás, a döntésről is csak a kérelmezőt tájékoztatták.

Gruevszkinek mint már ismert, nem volt útlevele, személyi igazolvánnyal viszont nem léphetett be Magyarországra. Bár a kormány következetesen azt állította, Gruevszki legálisan érkezett Budapestre, a Magyar Helsinki Bizottság szerint ha ez igaz, csak Pintér Sándor belügyminiszter engedélyével léphetett az ország területére. Anélkül ugyanis a volt macedón miniszterelnök a tranzitzónában várakozhatott volna, mint bármely más menedékkérő.

A Magyar Időkben megjelent a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal jelentése,amely szerint Gruevszki egy, a magyar állam által kiállított, egyszeri utazásra jogosító okmány bemutatásával folytathatta útját már Magyarország területéről Budapestre.

Szél Bernadett nem mellesleg Szijjártó Pétertől érdeklődött arról is, hogy az albán-montenegrói határt a magyar nagykövetség közreműködésével lépte-e át Gruevszki. Ám erre a kérdésére sem kapott választ, Magyar Levente államtitkár csak annyit válaszolt, a volt miniszterelnök érvényes úti okmánnyal (személyi igazolvánnyal) ment át.

A Politico szerint magyar hírszerzés segíthette Gruevszki szökését Macedóniából - a kormány azt állítja, ahhoz semmi közük, csak azt ismerték el, hogy Albániából vitték követségi autókkal a volt miniszterelnököt.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.