Pokorniék leállítják a Böszörményi úti beruházást, mely az omlásáról híresült el

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 26.

Belpol

Irodaház helyett parkoló és közösségi kert lesz a helyén. Az önkormányzat elad némi vagyontárgyat, mely bevételt hőszivattyúra, napelemekre, hőszigetelésre fordítja.

A XII. kerületi képviselő-testület úgy döntött, hogy "lehúzzuk a vitorlákat, és megállunk a fejlesztéssel" – mondta Pokorni Zoltán, a XII. kerület fideszes polgármestere az Indexnek adott interjújában a Böszörményi úti irodaház építéséről. A beruházás akkor vált igazán ismertté, amikor a bontás során az ott álló régi irodaépület felső három szintje leomlott.

Pokorni szerint három problémával szembesültek: lszabadultak az építőipari árak, megnőttek a kamatterhek, és nem biztos, hogy lesz majd az irodákra kereslet, ha elkészül. A Böszörményi úti egykori épület helyén egyelőre parkolót alakítanak ki, valamint közösségi kertet.

A polgármester beszélt az energiaár-robbanásról is, elmondta: az önkormányzat a gáz esetében tizenegy és félszeres, az áram esetében pedig tizenkétszeres árra számíthat. Hozzátette, minden kerületi intézményt végignéztek, és "energetikai házirendet" vezettek be. Ez olyan részletszabályokat tartalmaz, mint hogy mikor lehet felkapcsolni a fűtést, mikor kell lekapcsolni, hétvégén hogyan kell takarékoskodni, hogyan kell szellőztetni. "A tíz óvodában és négy bölcsődében összesen 53 ezer légköbmétert fűtünk, minden intézménynél lesz felelőse annak, hogy ki mennyit fogyaszt."

Mint mondta, a hivatal munkatársainak home office-t írtak elő, öt munkanapból hármat töltenek majd bent, de azt sem az eddig megszokott fűtés mellett. Míg mint arról már korábban nyilatkozott, a legnagyobb fogyasztást jelentő téli időszakban bezárják két-három hónapra a kulturális és sportlétesítményeket.

Pokorni bevételi oldalon többletforrásra számít, az önkormányzati vagyontárgyak (lakások, telkek) eladásából származó pénzt nem a napi működésre fogják fordítani, hanem a tervek szerint hőszivattyúra, napelemekre, hőszigetelésre.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.