Rákay Philip a mohácsi csatáról is filmet forgat

  • narancs.hu
  • 2023. január 16.

Belpol

A nagy sikerű Aranybulla sorozat után. 

„Nekiálltunk a kreatív csapatommal a Mohács írásának” – mondta el Rákay Philip a köztévé Ez itt a kérdés nevű beszélgetős műsor január 12-i adásában, amit a Filmhu szemlézett. „Előre megnyugtatnék minden fanyalgót, nem fogunk győzni a végén. A hősiességnek és a magyar kiállásnak egy egészen elképesztő példája Mohács” – üzente Rákay. 

A Filmhu megjegyzi, a film apropóját a mohácsi csata közelgő évfordulója adja, 2026-ban lesz ötszáz éve, hogy II. Lajos magyar király megütközött a török sereggel. Mint az köztudott, a csata vereséggel zárult, és a király meghalt. A hosszú távú következmények is tragikusak voltak, három különálló részre bomlott fel az ország. A központi területek az Oszmán birodalom, a nyugati és északi területre visszaszorult Magyar Királyság a Habsburgok fennhatósága alá került, keleten pedig az Erdélyi Fejedelemség lavírozott a két nagyhatalom között.

Karácsonykor mutatta be a Duna Tv a Rákay Philip produceri közreműködésével készült Aranybulla-sorozatot, ami rekord összegű költségvetésből, 600 millió forintból készült el. Az általános fogadtatása a produkciónak megosztó volt. A bírálók az esetlen párbeszédekre, gagyi látványvilágra és rossz színészi alakításokra hívták fel a figyelmet, amire azzal vágtak vissza az „Aranybulla-rajongók”, hogy azért kritizálják a sorozatot, mert az a dicső magyar történelemről szól, és így eleve nem tetszik a nemzetietlen érzelműeknek.

Az IMDB-n egyébként minden idők egyik legrosszabb pontozását hozta össze a sorozat, amivel kapcsolatban Rákay Philip azt mondta, amerikai trollok pontozták le a produkciót

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.