Rendőrök mentek hajnalban a Pesti Srácok főszerkesztőjéért

  • narancs.hu
  • 2019. április 2.

Belpol

Facebookon fakadt ki emiatt Huth Gergely.

„Üzenem a kretén bíróságnak, hogy az aktuális, milliomodik sajtóperünk előző tárgyalására is elmentem és a maira is el fogok, kár ugráltatni szerencsétlen zsarukat. Amúgy meg ballib hazugság, hogy ez egy ázsiai diktatúra. Az ázsiai diktatúrák sokkal kiszámíthatóbbak”  – idézi a Blikk Huth Gergely nem nyilvános Facebook-posztját arról, hogy a kedd hajnalban rendőrök jelentek meg a Pesti Srácok főszerkesztőjének a lakása előtt.

Az újságírót azért akarták a bíróságra kísérni, hogy jelenjen meg a Czeglédy Csaba által indított rágalmazási per tárgyalásán. A Blikk arról is ír, hogy a Huth nem nyitott ajtót a rendőröknek, a tárgyaláson viszont megjelent.

A 24.hu közben kiszúrta azt is, hogy később Czeglédy Csaba is írt Facebook-oldalán az esetről, ami szerinte épp azt mutatja, hogy a magyar rendőrség nem mér azonos mércével, vannak kiváltságosok. Mint írta, a per a Pesti Srácok két munkatársa, főszerkesztője, és informátoruk, Szabó Bálint ellen zajlik, az elővezetésre pedig azért volt szükség, mert sem Szabó Bálint, sem Füssy Angéla, sem Huth Gergely nem jelentek meg a korábbi tárgyaláson.

Közülük Szabót kedden elővezették a rendőrök, Huth pedig legalább magától bement a bíróságra. Füssy viszont Czeglédy szerint gyermekére hivatkozva nem engedelmeskedett a nála megjelenő rendőröknek, akik nem állították elő őt a bíróság utasítása ellenére.

„Hát, így állunk. Az a Füssy Angéla, aki fröcsögve-röhögve számolt be arról a PestiSrácok oldalán, hogy kétgyermekes kolléganőimet hogyan vették őrizetbe, elküldheti a rendőröket a gyermekére hivatkozva. Huth Gergelynél pedig kopogtatnak a rendőrök, aztán távoznak.
A kiváltságosokkal így bánik a rendőrség.” – zárta sorait Facebookon.

null

null

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.