Rendőrök mentek hajnalban a Pesti Srácok főszerkesztőjéért

  • narancs.hu
  • 2019. április 2.

Belpol

Facebookon fakadt ki emiatt Huth Gergely.

„Üzenem a kretén bíróságnak, hogy az aktuális, milliomodik sajtóperünk előző tárgyalására is elmentem és a maira is el fogok, kár ugráltatni szerencsétlen zsarukat. Amúgy meg ballib hazugság, hogy ez egy ázsiai diktatúra. Az ázsiai diktatúrák sokkal kiszámíthatóbbak”  – idézi a Blikk Huth Gergely nem nyilvános Facebook-posztját arról, hogy a kedd hajnalban rendőrök jelentek meg a Pesti Srácok főszerkesztőjének a lakása előtt.

Az újságírót azért akarták a bíróságra kísérni, hogy jelenjen meg a Czeglédy Csaba által indított rágalmazási per tárgyalásán. A Blikk arról is ír, hogy a Huth nem nyitott ajtót a rendőröknek, a tárgyaláson viszont megjelent.

A 24.hu közben kiszúrta azt is, hogy később Czeglédy Csaba is írt Facebook-oldalán az esetről, ami szerinte épp azt mutatja, hogy a magyar rendőrség nem mér azonos mércével, vannak kiváltságosok. Mint írta, a per a Pesti Srácok két munkatársa, főszerkesztője, és informátoruk, Szabó Bálint ellen zajlik, az elővezetésre pedig azért volt szükség, mert sem Szabó Bálint, sem Füssy Angéla, sem Huth Gergely nem jelentek meg a korábbi tárgyaláson.

Közülük Szabót kedden elővezették a rendőrök, Huth pedig legalább magától bement a bíróságra. Füssy viszont Czeglédy szerint gyermekére hivatkozva nem engedelmeskedett a nála megjelenő rendőröknek, akik nem állították elő őt a bíróság utasítása ellenére.

„Hát, így állunk. Az a Füssy Angéla, aki fröcsögve-röhögve számolt be arról a PestiSrácok oldalán, hogy kétgyermekes kolléganőimet hogyan vették őrizetbe, elküldheti a rendőröket a gyermekére hivatkozva. Huth Gergelynél pedig kopogtatnak a rendőrök, aztán távoznak.
A kiváltságosokkal így bánik a rendőrség.” – zárta sorait Facebookon.

null

null

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.