Rogán Antal fizette be a legtöbb adót 2020-ban a miniszterek és államtitkárok közül

  • narancs.hu
  • 2021. június 21.

Belpol

Úgy tűnt, Novák Katalin egy "adminisztrációs elírás" és az adókedvezmények miatt egy forint adót sem fizetett, de állítólag fizetett.

A 2020-as adóbevallások alapján legtöbb személyi jövedelemadót (szja) befizető miniszter Rogán Antal volt – írja 24.hu a kormány honlapjára feltöltött vagyonbevallások alapján. A Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője 2020-ra vonatkozó vagyonnyilatkozata szerint 157 millió forintot kapott a Mobilsign Kft.-től találmány-hasznosítási díj címen, ehhez jött méh a miniszteri fizetése, összevont adóalapja ezek alapján elérte a 194,5 millió forintot, így 29,1 millió forint szja-t fizetett.

Rogánt Süli János, a Paksi Atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter követi, aki 10,9 millió forint jövedelemadót tett bele az államkasszába, adókedvezményt Rogánhoz hasonlóan Süli sem használt fel. A sorban következő Nagy István agrárminiszter, Gulyás Gergely kancelláriaminiszter, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes és Varga Mihály pénzügyminiszter 5,5 millió forintos szja-befizetéseikkel.

Orbán Viktor összevont adóalapja 28,7 millió forint, kedvezményt nem vett igénybe, de 4,3 millió forintot adott vissza közteher formájában a költségvetésnek.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter befizetett személyi jövedemadójának 5 milliós közterhét 480 ezer forint adókedvezménnyel csökkentette.

Míg a három gyereket nevelő Novák Katalin a teljes összegre igénybe vette a rendelkezésére álló adókedvezményeket, így egy forint adót sem fizetett. Ám erre reagálva hétfő reggel közleményt adott ki a Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter. Eszerint "a sajtóban ma megjelent hírekkel ellentétben Novák Katalin családokért felelős tárca nélküli miniszter minden adófizetési kötelezettségének eleget tett, kedvezményt egyáltalán nem vett igénybe. Az adminisztrációs elírást soron kívül helyesbíteni fogja."

Érdekes módon Novák Katalin legutóbb is elrontotta a vagyonnyilatkozatát, akkor tévesen töltötte fel az ingatlan bérbeadásból származó bevételének összegét. Később korrigált, hogy nem havonta, hanem évente keres 2,1 millió forintot az ingatlankiadásból.

(24.hu)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.