Sem Bannont, sem Milót nem hallgathatja meg a Magyar Narancs

  • narancs.hu
  • 2018. május 22.

Belpol

Schmidt Máriáék nem engednek be.

Két eseményre is bejelentkeztünk Schmidt Máriáékhoz, hogy a helyszínen láthassuk, hallhassuk Steve Bannont és Milo Yiannopoulost.

Csakhogy kosarat kaptunk, úgyhogy nemcsak a Guardian, az Index, a HVG, a zoom.hu és a Hír Tv, de a Narancs sem tud helyszíni riportot adni ezekről az előadásokról.

Itt a két elutasító levél:

„Köszönjük érdeklődését a 2018. május 25-én megrendezésre kerülő Veszélyek és esélyek a XXI. században előadással kapcsolatban. 

Sajnálattal értesítjük, hogy a helyszín kapacitásának korlátai miatt nem áll módunkban biztosítani részvételét a rendezvényen. 


Köszönjük megértését!

A konferencia szervezői”

 

És a második:

„Köszönjük érdeklődését a 2018. május 23–24-én megrendezésre kerülő Európa jövője elnevezésű nemzetközi konferenciával kapcsolatban. 

Sajnálattal értesítjük, hogy a helyszín kapacitásának korlátai miatt nem áll módunkban biztosítani részvételét a rendezvényen. 

Az előadások nyomon követésére így is lehetősége lesz, mivel honlapunkon élőben közvetítjük a konferencián elhangzottakat.


Köszönjük megértését!

A konferencia szervezői”


Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.