Semjén távozását követeli az Együtt

  • narancs.hu
  • 2017. október 8.

Belpol

Antiszemita beszéde miatt nem maradhat a magyar közéletben.

Ma írtunk arról, hogy a miniszterelnök-helyettes miként tette helyre Navracsics Tibor európai uniós biztost, mivel utóbbi azt merte mondani, hogy az Európai Bizottság munkatervében nem szerepel a Soros-terv, és migrációs politikáját saját logikája szerint alakítja.

Semjén azonban mondott mást is: szerinte a migrációs válság okozója a szabadkőművesség, aminek sokadik leágazása „ez a Soros-féle szélsőliberális dolog, amely szívéből gyűlöli a keresztény hagyományokat, és ha lehetséges, még jobban gyűlöli a nemzetállamokat. Meg is akarja szüntetni őket, és európai egyesült államokat akar létrehozni” – idézi Semjén mai remek okfejtését az MTI.

De a java csak most jön, ugyanis ennek az egésznek az lesz a vége Semjén szerint, hogy egy olyan „migráns”, aki nem beszéli a nyelvet és nincs munkája, megerőszakol majd egy tízéves német kislányt (tehát a „migráns” még pedofil is), amiért a kislány apja válaszul megöli őt, ezt követően pedig lázadás lesz a „migránsok” között, akik megtámadnak egy német falut, amely megvédi magát, és így tovább.

Erre a hisztérikus fröcsögésre reagálta azt az Együtt, hogy a politikusnak távoznia kell a magyar közéletből – írja a hvg.hu.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.