Straub Dezső a Facebookról tudta meg, már nem ő a művészeti vezető

  • narancs.hu
  • 2021. november 6.

Belpol

A Vidám Színpadon.

 

„Alulírott Straub Dezső 2014 óta viselem a Vidám Színpad művészeti vezetője címet. A Vidám Színpad 2021. november 1-jén kiadott Facebook-tájékoztatójából ismertem meg a színház jelenlegi vezetőinek döntéseit, terveit, jövőképét, így magam is ezen a fórumon reagálok! Látom, hogy megkérdezésem és a részemre címzett felmondás nélkül a Vidám Színpad új művészeti igazgatót nevezett ki! Véleményem szerint ebből a tisztségből kettő egy színházban sok lenne! Tisztelettel kérem tehát a Vidám Színpad pillanatnyi vezetőit, hogy közönségünket tájékoztassák. Egyben kérem hivatalos felmondásukat is kézbesíteni, mert ez így, a Facebookon, a sorok közé rejtve méltatlan a Vidám Színpad jelenlegi, egy drámai színésznő és egy színpadtechnikus alkotta vezetői párosához!” – írja, szintén a Facebookon, Straub Dezső.

A Jászai Mari-díjas színész, énekes, konferanszié arra a bejegyzésre reagált, amelyet a Vidám Színpad jelentetett meg a közösségi oldalon:

Ebben többek között az olvasható, hogy a Vidám Színpad a tulajdonos és igazgató, Böröndi Tamás színművész tavalyi halála és a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet után folytatja működését, az első előadás Eric Asouss Szeress, ha bírsz! című darabja, és „a megújuló Vidám Színpad művészeti vezetője Tasnádi Csaba Jászai Mari-díjas rendező, a VIDOR Fesztivál ötletgazdája és létrehozója, aki az igényes szórakoztatás elkötelezett híve, közel két évtizedes színház vezetői tapasztalattal”.

Straub Dezső bejegyzését a Telex vette észre. A portál emlékeztet, hogy korábban a Borsnak Nyertes Zsuzsa és Beleznay Endre beszélt arról, hogy vita támadt Straub Dezső és Böröndi Tamás özvegye, Götz Anna színésznő között a Vidám Színpad további működtetésével kapcsolatban.

Leadkép: Straub Dezső a Hogy volt? című tévéműsorban 2019-ben. Fotó: MTI, Zih Zsolt

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.