Szabó Tímea arról kérdezte Németh Zsoltot: Orbán miért nem mondja, hogy ruszkik haza?

  • narancs.hu
  • 2022. március 21.

Belpol

A képviselő szerint a miniszterelnök egyetért azzal, hogy a béke csak akkor képzelhető el, ha Oroszország véget vet a katonai agressziónak, és Ukrajna visszanyeri teljes területi integriátását, szuveneritását. 

Pár napja Németh Zsolt fideszes országgyűlési képviselő váratlanul közölte a Facebookon, hogy „Ruszkik haza!”. A Fidesz szimpatizánsaitól meg is kapta érte a magáét, számos kommentben kritizálták ezért őt, de az ellenzék sem maradt ki ebből, hamaer megjelentek a kommentjeik a Országgyűlés Külügyi Bizottságának elnökének posztja alatt. 

Hétfőn Szabó Tímea, a Párbeszéd országgyűlési képviselője a parlament folyosóján szembesítette a kijelentésével, és megkérdezte tőle, hogyan értette pontosan azt, amit írt, csak a magánvéleményét fejezte-e ki, vagy így teszteli a Fidesz a szavazókon, hogy milyen fogadtatása volna a Putyin-barát politikától való eltávolodásnak?

Németh Zsolt szerint a béke nem képzelhető el másképpen, csak akkor, ha Oroszország véget vet a katonai agressziónak, és Ukrajna visszanyeri teljes területi integriátását, szuveneritását. Ez szerinte a Fidesz, a kormány, valamint a magyar Országgyűlés egységes álláspontja, és Orbán Viktor is egyetért ezzel. 

Szabó visszakérdezett, hogy akkor Orbán „hogy hogy nem mondja, hogy ruszkik, haza?” Németh erre azt felelte, sokszor beszél a miniszterelnökkel, és ő teljes mértékben egyetért azzal az állásponttal, ami az Országgyűlés határozataiban is kifejeződik. De számos egyéb technikai kérdés van arra nézve, hogy Magyarország miképpen tudja megőrizni a biztonságát, például azzal, hogy nem küldünk katonákat, fegyvereket.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.