Szeptemberig kiderülhet, hogy tényleg terveztek-e Orbán Viktor ellen fegyveres merényletet

  • narancs.hu
  • 2017. május 31.

Belpol

Bár még senki sem bizonyította, hogy biztosan a kormányfő volt a célpont.

Még mindig nyomoznak abban az eddig nagyon homályos ügyben, amelyben két férfit másfél éve fogott el a Terrorelhárítási Központ (TEK), és akik belügyi vezetők akkori közlése szerint egy Orbán Viktor elleni merényletre készülhettek – írja a Magyar Idők.

Az akkor 62 éves M. Péter és a 60 éves R. Gyula 2015 novemberében bukott le, miután a kocsijukban sorozatlövő fegyvereket, hangtompítókat és éleslőszereket találtak. Velük kapcsolatban akkor Pintér Sándor belügyminiszter is arról beszélt, hogy információik szerint egy kormánytag ellen készültek merényletre, utána több helyen is az jelent meg, hogy Orbán Viktor lehetett a célpont. A házkutatások során kiderült, hogy a két férfi egy paramilitáris szervezethez, a Magyar Nemzeti Hadsereghez (MNH) kapcsolható.

A Népszabadság úgy tudta: az állítólagos merénylet tervezett időpontjában a terrorelhárítók már előre „kimenekítették” onnan a miniszterelnököt, ahol az előzetes információk alapján megtámadták volna. A TEK csak a kimenekítés után fogta el a két férfit.

A két férfi még mindig előzetes letartóztatásban van, lőfegyverrel, lőszerrel visszaéléssel gyanúsítják őket, a hatóságok azon vannak, hogy bizonyítsák, merényletre készültek. A Magyar Idők szerint a nyomozás határideje szeptember 21-e, de nem kizárt, hogy meghosszabbítják majd. Mindez azt is jelenti, hogy hivatalosan még senki sem bizonyította, hogy Orbán Viktor volt a célpont, és semmi garancia nincs arra, hogy ez meg is fog történni, de az biztos: a közelgő választások miatt a Fidesznek nem árt, ha napirenden marad a téma.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.