Szerepet vált Mocsai Lajos a Testnevelési Egyetemen

  • narancs.hu
  • 2021. június 13.

Belpol

Lemond rektori tisztségéről, hogy az egyetem vagyonkezelő alapítványának kuratóriumi elnöke lehessen.

Elfogadta a modellváltó Testnevelési Egyetemet 2021. augusztus 1-jétől fenntartó, közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány kuratóriumi elnöki felkérését Mocsai Lajos – írta közleményében a tf.hu. Így Mocsai lemond rektori tisztségéről, és a szervezeti és működési szabályzat értelmében az általános rektorhelyettes, Dr. habil. Sterbenz Tamás veszi át az egyetem vezetését az új rektor megválasztásáig.

"A kuratóriumot kijelölő fenntartó részéről az a döntés született, hogy oktatói és vezetői múltam, továbbá az, hogy korábban menedzser-igazgatóként is irányítottam az intézményt, alkalmassá tesz a megtisztelő pozíció betöltésére. Mindez azzal jár, hogy a kuratórium elnökeként oktathatok az egyetemen, de a saját vezetőm nem lehetek, így a rektori pozícióról le kell mondanom. Elindul tehát egy folyamat: új rektori pályázat kerül kiírásra és az új vezetőt a Testnevelési Egyetem Szenátusa javasolja a kuratórium számára, aki várhatóan ősztől veheti át a TE rektori posztját" – nyilatkozta Mocsai a tf.hu-nak.

Mint ismert, Mocsai Lajos korábban a magyar férfi kézilabda-válogatott szövetségi kapitánya volt. De női és férfi csapattal is nyert már magyar bajnokságot, mind a férfi, mind a női válogatottal világbajnoki ezüstérmes lett, míg a női válogatottal Európa-bajnok és olimpiai ezüstérmes is. 2014- ben lett a Testnevelési Egyetem rektora.

(tf.hu)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.