Szigorítaná a közlekedési szabályokat az MSZP

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 7.

Belpol

Túl sok volt a tragédia mostanában, a párt célja, hogy nagy teljesítményű autót ne vezethessen akárki. 

Törvényjavaslatot nyújtott be a szocialista Molnár Zsolt azért, hogy nagy teljesítményű személyautót ne vezethessen akárki – írja a 24.hu.

A szigorításhoz módosítani kellene a közúti közlekedésről szóló törvényt. Molnár előterjesztése szerint 300 kilowattnál (408 lóerőnél) nagyobb teljesítményű autót csak az vezethet, aki

  • legalább öt éve rendelkezik jogosítvánnyal,
  • megfelel a külön jogszabályban meghatározott pszichológia alkalmassági követelményeknek, 
  • megfelel,külön jogszabályban meghatározott tanfolyamot végzett, vezetői jártasságáról, magatartásáról vizsgát tett.

Továbbá nem kaphat ilyen autóra vezetői engedélyt, akit közlekedési bűncselekmény miatt jogerősen szabadságvesztésre ítéltek. A javaslat nem vonna el már meglévő jogokat, átmeneti szabályként rendelkezne arról, hogy a szigorúbb követelményeket a törvény hatályba lépését követően kiadott vezetői engedélyekre kell alkalmazni.

 
Molnár Zsolt, az MSZP képviselője felszólal napirend előtt az Országgyűlés rendkívüli plenáris ülésén 2023. július 4-én.
Fotó: MTI/Illyés Tibor
 

A portál a javaslat indoklására hivatkozva azt írja, hogy drámaian megnőtt a kirívóan súlyos közúti közlekedési szabályszegések száma, amikor az elkövetők mások élete, testi épsége iránt közömbösen az elemi közlekedési szabályokat sem tartják be, agresszív magatartást tanúsítanak, a közutakat versenypályaként használják.

Az elmúlt években a fékevesztett száguldozás több, a közlekedésben szabályosan résztvevő vagy egyszerűen csak utcán tartózkodó ember halálát okozta.

Molnár Zsolt szomorú példaként említi a budapesti Harminckettesek terén a villamosmegállóban várakozó személy halálra gázolását, az Árpád-hídon történt tragédiát

Az indoklás szerint cselekményeket jellemzően olyan személygépkocsikkal követik el, amik a közúti közlekedés igényeit messze meghaladó, sportcélokra alkalmas teljesítménnyel rendelkeznek, ám a közutak nem válhatnak versenypályává, a sportautók vezetőire is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint bárki másra. A tövényjavaslat célja, hogy a közúti forgalomban sportautókkal csak olyan sofőrök vegyenek részt, akik képesek e járműveket uralni, és felelősségteljesen tudnak azzal bánni. Külön jogosítvány bevezetését javasolja az extrém teljesítményű autók esetében az MSZP országgyűlési képviselője, aki kötelezővé tenné a KRESZ oktatását a középiskolák végzős évfolyamán, számolt be a portál. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.