„Megvalósítható közelségbe került a 3-as metró klimatizálása”

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. július 8.

Belpol

Közleményt adott ki a Főpolgármesteri Hivatal. Hogy a „megvalósítható közelség” pontosan mit jelent, azt nem tudjuk.

Megvalósítható közelségbe került a 3-as metró klimatizálása, mivel egy hete újabb hatmilliárd forintot szerzett vissza a fővárosnak peres úton a jelenlegi vezetés, ennek alapján a BKV már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel a 3-as szerelvények klimatizálása érdekében - tudatta a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn az MTI-vel ellenzéki nyilatkozatokra reagálva.

„Immár másodszor lő bakot az ellenzék pár napon belül”, először Karácsony Gergely, az MSZP-Párbeszéd főpolgármester-jelöltje reklamált „végre” budapesti klímastratégiát, nem törődve azzal, hogy ilyen nem csak készült, de a Fővárosi Közgyűlés már 2018 áprilisában határozatban el is fogadta - olvasható a Szűcs Somlyó Mária kommunikációs igazgató által jegyzett közleményben.

Továbbá hétfőn Kunhalmi Ágnes szocialista politikus és Karácsony Gergely „poénkodott” - már nem először - a jelenlegi ellenzék által 2010-ben romos állapotban itt hagyott, és a mostani kurzusban felújított 3-as metró klímaberendezésének hiányán. Mondva, hogy a „marháknál is kevesebbre becsüli a városvezetés az embereket.”

Ezzel kapcsolatban a Főpolgármesteri Hivatal azt írta: „a poén egyéb gyengeségein kívül szeretnénk felhívni a politikus asszony és úr figyelmét, hogy az elvbarátaik által itt felejtett Alstom szerződéssel összefüggő perekben alig egy hete újabb hatmilliárd forintot szerzett vissza a városnak a jelenlegi vezetés.”

A közlemény szerint ennek alapján a BKV már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel a 3-as szerelvények klimatizálása érdekében. A főpolgármester már jóval korábban is utalt erre a lehetőségre, ami most meg is valósítható - tették hozzá.

Tarlós István nem hagyja magát

Tarlós István

Fotó: MTI

„Négy éven belül az összes fővárosi földutat leaszfaltozzák”

A tervek szerint négy éven belül az összes budapesti belterületi földutat leaszfaltozzák - mondta Tarlós István főpolgármester hétfőn a budapesti útépítési program keretében elkészült első XVIII. kerületi út átadásán.

A program első körében 13 kerület pályázott eredményesen, és így 181 földutat, 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal. A két legnagyobb támogatást a XVIII. és a XXI. kerület kapta - közölte Tarlós István, hozzátéve, a program a fideszes kerületi polgármesterek kezdeményezésére, az ő támogatásával, kormányzati finanszírozással indult el.

Elmondta, jelenleg Budapesten még mintegy 225 kilométernyi földút van, és a program első fázisában ennek húsz százalékát burkolják le. A támogatást elnyert 13 kerület közül négy ellenzéki vezetésű, vagyis majdnem minden ellenzéki kerület támogatást kapott - mutatott rá Tarlós István.
Közölte, a XVIII. kerületben hat kilométernyi földút kap szilárd burkolatot. Pestszentlőrinc-Pestszentimre önkormányzata sikeresen pályázott a kerületi földutak aszfaltozása érdekében. A Miniszterelnökség az év elején döntött arról, hogy a főváros XVIII. kerülete 1,1 milliárd forint támogatást kap a belterületi földutak burkolására.

A forrás felhasználásával várhatóan lehetőség nyílik több mint húsz utcányi úttest átalakítására, és a munkaterv keretében a változó szélességű útszakaszok kialakítása mellett a közvilágítást is kiépítik - mondta el a főpolgármester, megjegyezve, hogy Budapesten a XVIII. kerület rendelkezik a harmadik leghosszabb burkolatlan útszakasszal.

Beszélt arról is, hogy a program megvalósítása szoros összefüggésben van a fővárosi önkormányzat Budapest teljes körű csatornázását biztosító, előrehaladott fázisban levő projektjével. A főváros a közelmúltban 16 kerületben 238 kilométer csatornát épített, és ebből mintegy 90 kilométerrel a XVIII. kerület részesült.

A kerületben a csatornaépítési programban érintett 41 kilométer útszakasz teljes felújításon esett át a főváros és a kerület összefogásával. Továbbá teljes szélességében felújították az Alacskai utat is, és elkészült a Gilice téri, valamint a Margó-Baross körforgalom.

Tarlós István közölte: a jövőbeni tervek között kiemelten szerepel az Üllői út XVIII. kerületi szakaszának felújítása, már előkészítés alatt, illetve terveztetési folyamatban van a Nagykőrösi út pestszentimrei szakaszának teljes körű felújítása, továbbá a nyár folyamán a Pestszentimre városközpontjában található Nemes utca is megújul. (MTI)

Tarlós Istvánnak a mai nap folyamán korábban a kormánypárti Magyar Nemzetben jelent meg egy írása, ami a visszafogott „Tarlós Istváné a budapestiek bizalma” címet kapta.

Tarlós szerint Karácsony forradalmat ígér

A főpolgármester cikket írt a Magyar Nemzetbe "Tarlós Istváné a budapestiek bizalma" címmel. Én nyugalmat akarok, és megvédem a várost. Karácsony Gergely (Gyurcsány nyomán) tüntetést, „forradalmat", szakadatlan háborúskodást ígér. Ráerőltetné a városlakókra a feszültséget. Karácsony gerillaharcról álmodik - lendül neki Tarlós István jelenlegi főpolgármester a kormány lapjában ma megjelent írásában.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.