Tarlóson keresik a pénzüket a CET alvállalkozói

Belpol

Néma demonstrációt tartott a Fővárosi Közgyűlés mai ülésén a CET néven indult, Bálnaként megvalósult projekt alvállalkozóinak képviselete. A főpolgármester szerint eltévesztették a házszámot.

Hiába nyitották meg november elején az egykori közraktárak helyén a Bálna kulturális-szórakoztató központot, a megaberuházás kivitelezői továbbra is elégedetlenek. Az építkezés kezdetén ők adták össze az offshore hátterű beruházó, a Porto Investment (Porto) Kft. részére a közel 4 millió eurós bankgaranciát, melyet a főváros az átadás csúszására és más hiányosságokra hivatkozva lehívott. Ennek jogosságát azóta a Kúria is kimondta.

false

 

Fotó: Németh Dániel

„Hiába van a főváros kezében jogerős ítélet, nagyon is inkorrekten jártak el, hiszen úgy egyeztek meg a Portóval, hogy pontosan tudták, az alvállalkozók felé a cég még nem számolt el a bankgaranciával. Minket az egész folyamatból kihagytak, pedig tarthattak volna háromoldalú tárgyalásokat is” – mondta a magyarnarancs.hu-nak Kanász István, a CET alvállalkozóinak képviselője. Kanász a Fővárosi Közgyűlés ma reggeli ülésére mintegy húsz társával együtt próbált bejutni, de a náluk lévő „Hol a pénzünk?” feliratú léggömbök fennakadtak a portaszolgálat rostáján, így azokat az épület előtt kellett elengedniük. „Néma, figyelemfelkeltő demonstrációt tervezünk, azt szeretnénk, ha a főváros érdemben foglalkozna a problémával” – mondta Kanász, ugyanakkor azt is elismerte, hogy hivatalosan sem a budapesti vezetésnél, sem ellenzéki képviselőknél nem indítványozták a kérdés napirendre vételét.

Az ülésteremben lufik hiányában trikójuk feliratával emlékeztettek a demonstrálók milliárdos veszteségükre, amely Kanász szerint több száz cég több ezer dolgozóját érintheti. Tarlós István jóval barátságosabban bánt velük, mint a néhány hete a hajléktalanok kriminalizálása ellen tiltakozó, a közgyűlés lefolytatását is megakadályozni kívánó A Város Mindenkié csoport aktivistáival, bár a leereszkedést ezúttal is nehéz volt nem észrevenni a főpolgármester viselkedésében. „Mai ismereteink szerint önöket valaki súlyosan félrevezette. Nem mi csaptuk be önöket, segíteni pedig csak törvénytelenség árán tudnánk” – fejtette ki Tarlós, utalva arra, hogy a peres úton megnyert bankgarancia immár a főváros gazdálkodásának részét képezi.

Ezután Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes olvasott fel egy november 6-i sajtóközleményt arról, hogy az alvállalkozóknak nem lehetnek jogos követeléseik, és különben is, a főváros már segített abban, hogy legalább az elvégzett munka után megkapják a bérüket (elszámolva a Portóval konkrétan levonták az összeget). A közlemény szövegét a hivatali munkatársak ki is osztották a demonstrálóknak.

Tarlós még gyorsan szabadkozott egy sort amiatt, hogy a mai előterjesztések jelentős részét az utolsó pillanatokban vagy éppen a helyszínen kapták meg a képviselők, majd személyes találkozót ígért az alvállalkozóknak, ahol bővebben is kifejti a főváros álláspontját. A tüntetők végül némán vonultak ki a teremből.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.