Távozó izraeli nagykövet: „Óvatosnak kell lennünk bizonyos emlékek felidézésével”

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 13.

Belpol

Yossi Amrani magyarországi munkája során többször kritizálta a kormányt.

Izrael leköszönő nagykövete többször jelezte a nyilvánosság előtt, hogy ami Magyarországon megy, az nem mindig kóser. Tette ezt akkor, amikor Orbán Viktor „kivételes vezetőként” emlegette Horthy Miklóst, illetve közleményben bírálta a Soros ellen uszító kormányzati kampányt is.

„A Horthyról tett nyilatkozatom nem mond ellent a magyar kormány azon igyekezetének, hogy segítse a zsidó közélet fellendítését. Az élet nem fekete-fehér. Ismerve és megértve történelmi szerepét a modern Magyarországon, ugyanakkor – és ezt Orbán miniszterelnök úrtól és más vezetőktől is hallottuk – senki nem felejti el magyar állampolgárok ellen elkövetett bűneit” – reagált korábbi bírálatával kapcsolatban Yossi Amrani a neokohn.hu-nak adott interjújában.

A lap Sorossal kapcsolatos kormányzati kampányról is kérdezte a nagykövetet, aki 2017-ben hivatalos közleményben azt állította, hogy a Soros-plakátkampány „szomorú emlékeket idéz fel” illetve „gyűlöletet és félelmet szít”. Később az izraeli külügy visszavonta ezt a nyilatkozatot, ekkor Amrani felajánlotta lemondását, végül erre nem került sor. Az állásfoglalásomat pontosították, de az üzenet egyértelmű volt: mindannyiunknak nagyon óvatosnak kell lennünk bizonyos emlékek felidézésével. Örülök, hogy később visszavonták ezt a kampányt, és remélem, a jövőben a hatalmon lévők érzékenyebbek lesznek erre a kérdésre. Ez volt a célom, amikor kiadtam a közleményt, és emellett állok ki” – emlékezett vissza az esetre Amrani.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.