Titkolja az MNV, kinek adja bérbe az Erzsébet téri volt buszpályaudvar épületét

Belpol

Másodszorra sikerült kiválasztania a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek (MNV), ki kapja bérbe határozatlan időre az Erzsébet téri buszpályaudvart. A 2016-ig itt működő Design Terminálon ebédelt gyakran Tiborcz István és Orbán Ráhel, feltűnt az étterem ügyvezetésében a miniszterelnök feleségének unokaöccse is. A teljes buszpályaudvar 2018 óta a kormány által igencsak kedvelt őrző-védő cég, a Valton Security tulajdonosainak felségterülete, ahol Fröccsteraszuk milliárdos árbevételt ér el. Az MNV nem árulja, kihez kerül a belvárosi aranybánya.

Több mint egy hónapja lejárt a határideje annak a nyílt pályázatnak, amit a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Budapest szívében található Erzsébet téri egykori buszpályaudvar épületére és a hozzá kapcsolódó közterület bérbeadására írt ki. A főépület a nyilvánosság előtt Design Terminálként és étteremként kapott ismertséget. Jó ideje zárva áll a szomszédban nyüzsgő Fröccsterasz mellett az óriáskerék árnyékában.

Az áprilisban megjelent felhívás szerint május 5-én 14 óráig lehetett beadni a pályázatokat az összesen 2184 négyzetméternyi terület határozatlan idejű használatára. Az MNV honlapján cikkünk megjelenéséig sem közölte az Erzsébet tér 11.-re vonatkozó pályázat eredményét. Sem visszavonásáról, módosításáról, sem az értékelés határidejének meghosszabbításáról nem ad tájékoztatást. Annak ellenére, hogy birtokában van az információnak. Kiíróként vállalta, hogy az ajánlatokat az ajánlattételi határidő lejártától számított 30 napon belül elbírálja, megállapítja a pályázat eredményét, amelyet valamennyi pályázóval az elbírálást követő 8 napon belül írásban közöl.   

Az Erzsébet tér 11. számon meghirdetett két műemlék jellegű ingatlan Budapest belvárosában található: „Budapest – a Duna-partok, a Budai Várnegyed és az Andrássy út világörökségi helyszín védőövezetében” – olvasható a kiírásban. A műemlék jellegű buszpályaudvar 1386 négyzetméter, a közterület 2184 négyzetméter alapterületű. A bérbeadandó 2184 négyzetméter összesen 2156 négyzetméter hasznos területtel és 28 négyzetméter burkolt sétányfelülettel rendelkezik.

Az MNV bruttó 127 ezer forintot kért a pályázati anyagért, az ingatlanok minimális havi bérleti díját 14 millió 924 ezer forintban határozta meg.

Az MNV ennél többet nem is hozott nyilvánosságra az ingatlanok jellegéről, jelenlegi állapotáról, funkciójáról. A felhívásban megadott vázlatból kiderül, hogy a korábbi Design Terminálnak otthont adó volt buszpályaudvar főépülete mellett az egykori buszbeállók, csomagrakodók Fröccsterasz használta területét is meghirdette az MNV.

Az értékelésnél a pályázók rangsorát a megajánlott bérleti díj alapján határozták meg, ez 70 százalékban dönti el a versenyt, 30 százalékban a vállalt építési beruházások. A pályázók körét szűkítették azzal a 114 millió forintos beugróval, amit pályázati biztosítékként kellett befizetniük. Továbbá azzal, hogy vendéglátással és turizmussal foglalkozó nyereséges vállalkozásokra írták ki: „Turisztikai, vendéglátási, kulturális és kereskedelmi tevékenység üzleti célú folytatásában a kiírást megelőző legalább 3 naptári éven belül legalább két lezárt üzleti évben közreműködött, és abból legalább egy üzleti évben évi nettó 10 millió forint árbevétele volt.”

Tizenegy évvel ezelőtt nagy felhajtás volt az Erzsébet téren, amikor a Terminál étterem megnyitott a Fidesz-kormányzás csúcsidőszakában. A Bors korabeli beszámolója szerint az X-faktor-celeb Vastag Csaba, a fodrász Hajas László, a színész Bereczki Zoltán, a filmügyi kormánybiztos Andy Vajna, felesége, Palácsik Tímea, sőt a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel és férje, Tiborcz István is megjelent a fogadáson. „Az étterem konyhája másoknak is bejött. Nacsa Olivér szerelmével, a Barátok köztből ismert Pataki Szilviával jelent meg a partin, ahol egyetlen percre sem engedték el egymás kezét. Nacsáék mellett Varga Viktor és Cinthya Dictator is látványosan turbékolt az italok felett” – örvendezett a bulvárlap. A cikk azt is kikotyogta, hogy az ünneplők közül többen arról beszéltek, a vendéglő valójában Orbán Ráhelé vagy férjéé. Erről meg is kérdezte a miniszterelnök lányát, aki elmondta, szó nincs róla, ő egy másik étteremcsoportnak dolgozik, mindig érdeklődéssel fogadja az új helyeket, ezért kíváncsi volt, milyen lett a Terminál.

 
A volt Design Terminál
Fotó: A szerző felvétele
 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.