Az Átlátszó még tavaly szeptemberben kérte ki a Honvédelmi Minisztériumtól (HM), hogy milyen költségeket számoltak fel a politikusok katonai gépekkel való reptetése után a Külügyminisztériumnak, a Miniszterelnökségnek és a Köztársasági Hivatalnak, az adatokat végül decemberben kapták meg soronként külön oldalra szkennelve, és mostanra sikerült összesíteniük őket.
A lap hozzáteszi, a Magyar Honvédség által 2018-ban vásárolt 2 darab Airbus A319 és 2 db Dassault Falcon 7X repülőgép útjainak részleteit 30 évre titkosították, és a költségeket is szisztematikusan titkolják, így most is csak részinformációkat kaptak: a honvédelmi tárca adatszolgáltatása szerint összesen 270 olyan út volt, ahol a Miniszterelnökség, a Külügyminisztérium vagy a Köztársasági Hivatal delegáltjait valamelyik katonai repülőgép szállította, de 47 útról egyáltalán nem közöltek adatokat, és a többi esetében is előfordult, hogy csak 0 forint kiadást tüntettek fel, ami irreális.
A 223 útra viszont 644,4 millió forintot „számlázott ki” a HM, amiből
- az üzemanyag 273 millió – igaz, a 223 útból csak 51 esetben szerepel üzemanyagköltség, míg a többi 172 esetben, a repülőutak 77 százalékánál vagy egyáltalán nem írtak ilyen kiadást, vagy 0 forintot jelöltek meg rá.
- a repülőtéri kiszolgálás 172 millió,
- a fedélzeti internethasználat 106,3 millió – a 223 útból 197-nél a Külügyminisztérium volt a megrendelő, az internetköltségek többsége hozzájuk köthető, Szijjártó Péterék 102 millió forintot neteztek el a honvédségi gépeken. A rekorder egy Külügyminisztérium által megrendelt NurSzultán – Bishkek – Taskent – Isztambul – Varsó körút, amelyre 12,5 millió forintos internetköltséget tüntetett fel a honvédelmi tárca, míg egy Helsinki – Ljubljana – Maribor – Urgench utazásnál 7,6 millió forint szerepel a fedélzeti netezésnél. A harmadik legdrágább internetköltség, közel 7 millió forint a Pozsony – New York útnál szerepel, amelynek szintén Szijjártó Péter tárcája volt a megrendelője.
- a delegációk fedélzeti ellátása 36,4 millió forint volt – a 223 útból csak 56-nál szerepel ilyen kiadás (öt esetben csupán 0 forint), vagyis az utak további 75 százalékánál nem tudni, hogy mennyiért evett-ivott a delegáció a fedélzeten. Az 56-ból 11 esetben a delegáció fedélzeti ellátása 1 milliónál is többe került, és ebből a 11 esetből 10 alkalommal a Külügyminisztérium volt a megrendelő. A delegáció fedélzeti ellátása Szijjártó Péter tavaly februári Kairó-Manáma útján volt a legdrágább: 5,5 millió forintba került. A második legmagasabb ellátási költség a Külügy egy madridi útján merült fel, ahol bő 2 millió forintért ettek-ittak repülés közben. Taskentbe (Üzbegisztán fővárosa) repülve 1,8 millió forintba fájt a delegáció fedélzeti étel- és italfogyasztása, több utazás során pedig nagyjából 1,3 milliós volt ez a tétel.
- további 19,8 millió forint a légtérhasználati díj,
- a személyzet külföldi tartózkodásánál 23 millió,
- a személyzet napidíja és ellátása rovatban 13,6 millió,
- az egyéb, nem tervezett (és nem is részletezett) kiadásoknál pedig 151 ezer forint.