Október 4-én este a MÁV Tatáról Budapestre tartó 4921-es számú járata megállt Bicskén, ahonnan aztán jó ideig nem indult tovább, mivel a mozdonyvezető munkaideje lejárt – írja az Index egy olvasó beszámolójára hivatkozva.
Az olvasója szerint a kalauz tájékoztatta az utasokat arról, hogy nem forgalmi vagy technikai hiba miatt áll a vonat, hanem azért, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje, aki ezért „kiszállt” a vonatból. A legtöbb utas ezután inkább átszállt az egy órával későbbi járatra, ami még így is tíz perccel előbb indult tovább, mint a 4921-es vonat, amelynek meg kellett várni „a járműből kiszálló kollégát” leváltó mozdonyvezetőt.
Az Index cikkének megjelenése után a MÁV azt közölte:
„Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna.”
A vasúttársaság szerint „a rendkívül szigorú szabályok miatt” erre nem volt lehetősége a mozdonyvezetőnek. „Az őt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés” – fogalmazott közleményében a MÁV. Hozzátették: „Határozottan cáfoljuk ugyanakkor azt az értesülést, hogy kollégánk elhagyta volna a szerelvényt: a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtót, az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát.”