Több mint egy órát állt a vonat Bicskén, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje

  • narancs.hu
  • 2024. október 15.

Belpol

A MÁV közölte: a szigorú szabályok miatt nem volt más lehetőség, meg kellett várni a váltást.

Október 4-én este a MÁV Tatáról Budapestre tartó 4921-es számú járata megállt Bicskén, ahonnan aztán jó ideig nem indult tovább, mivel a mozdonyvezető munkaideje lejárt – írja az Index egy olvasó beszámolójára hivatkozva.

Az olvasója szerint a kalauz tájékoztatta az utasokat arról, hogy nem forgalmi vagy technikai hiba miatt áll a vonat, hanem azért, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje, aki ezért „kiszállt” a vonatból. A legtöbb utas ezután inkább átszállt az egy órával későbbi járatra, ami még így is tíz perccel előbb indult tovább, mint a 4921-es vonat, amelynek meg kellett várni „a járműből kiszálló kollégát” leváltó mozdonyvezetőt.

Az Index cikkének megjelenése után a MÁV azt közölte:

„Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna.”

A vasúttársaság szerint „a rendkívül szigorú szabályok miatt” erre nem volt lehetősége a mozdonyvezetőnek. „Az őt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés” – fogalmazott közleményében a MÁV. Hozzátették: „Határozottan cáfoljuk ugyanakkor azt az értesülést, hogy kollégánk elhagyta volna a szerelvényt: a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtót, az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.