Több pénzből működik a Szuverenitásvédelmi Hivatal, mint az Alkotmánybíróság

  • narancs.hu
  • 2024. július 6.

Belpol

A GVH nem sokkal többet kap a költségvetésére az államtól, mint a hivatal. 

A Magyar Államkincstár adatai szerint februárban még csak 428,3 millió forintot irányoztak elő a Szuverenitásvédelmi Hivatal költségvetésére, egy hónappal később már 528,3 milliót, áprilisban pedig ez az összeg felugrott 2 milliárd 455,2 millió forintra, a legfrissebb, májusi adatok szerint pedig már több mint 4,1 milliárd forint a hivatal éves büdzséje – írja a 24.hu

Ez azt jelenti, hogy idén több pénzből gazdálkodhatnak, mint a 130 munkatársat foglalkoztató Alkotmánybíróság (3,4 milliárd forint) és az Alapvető Jogok Biztosának Hivatal (3,3 milliárd). A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pedig alig kap több költségvetési támogatást (4,7 milliárd), mint a Szuverenitásvédelmi Hivatal. 

 
Lánczi Tamás, a Szuverenitásvédelmi Hivatal elnöke (j2) a Nézőpont Intézet Sajtószabadság Magyarországon 2023 című elemzését bemutató rendezvényén Budapesten, a Polgári Magyarországért Alapítvány székhelyén 2024. június 25-én.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
 

„Tekintve, hogy a Szuverenitásvédelmi Hivatal költségvetési év közben jött létre, így a Magyar Államkincstár rendszeres időközönként bocsájtja rendelkezésre a szervezet számára biztosított forrásokat. A hivatal állományának feltöltése folyamatos, a szervezet működési struktúrája pedig nyilvános” – nyilatkozta a lap megkeresésére a hivatal. 

Csütörtökön azzal került be a hírekbe a hivatal, hogy a NAIH vizsálatot indított ellene, amiért nem átláthatóak a szerződései. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.