Tökéletes történet a lakájmédia bugyraiból: Írni akart az Orbán-ellenes tüntetésről, ma már nincs munkája

  • narancs.hu
  • 2018. december 19.

Belpol

Kaposvár jelentkezik!

A merce.hu hozta a sztorit, amely gyönyörű pillanatkép a magyar média kormányközeli részének hétköznapjaiból.

A történetet egy fiatal, kaposvári újságíró küldte be, aki újságíróként kívánt csupán viselkedni, és csak tudósítani szeretett volna minap a városi, kormányellenes tüntetésről – ám ebből a szándékából aztán gyorsan konfliktusai is támadt.

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

Fotó: MTI

A KaposvárMost.hu-ról van szó, amely ugyan nem tagja a Mészáros-konglomerátumnak, ugyanakkor ez a tény csak még jobban jelzi a helyi média hatalomtól való függésének eseti mélységeit.

Az újságíró végül alulmaradt a főszerkesztővel szemben, aki úgy rendelkezett, hogy nem készülhet beszámoló a demonstrációról, vagy ha készül, akkor „csakis azután, hogy azt megbeszélték a városvezetéssel, és különben sem adnának egy ilyen fontos és kényes témát egy olyan kezdőnek, mint amilyen a levelet küldő fiatal férfi” – olvasható a merce.hu cikkében.

A fiatal férfi aztán kiment a tüntetésre, és bár nem akart írni róla, amikor visszatért az irodába, már nem tudott belépni a szerkesztőségi rendszerbe... További részletek itt.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.