Tökéletes történet a lakájmédia bugyraiból: Írni akart az Orbán-ellenes tüntetésről, ma már nincs munkája

  • narancs.hu
  • 2018. december 19.

Belpol

Kaposvár jelentkezik!

A merce.hu hozta a sztorit, amely gyönyörű pillanatkép a magyar média kormányközeli részének hétköznapjaiból.

A történetet egy fiatal, kaposvári újságíró küldte be, aki újságíróként kívánt csupán viselkedni, és csak tudósítani szeretett volna minap a városi, kormányellenes tüntetésről – ám ebből a szándékából aztán gyorsan konfliktusai is támadt.

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

Fotó: MTI

A KaposvárMost.hu-ról van szó, amely ugyan nem tagja a Mészáros-konglomerátumnak, ugyanakkor ez a tény csak még jobban jelzi a helyi média hatalomtól való függésének eseti mélységeit.

Az újságíró végül alulmaradt a főszerkesztővel szemben, aki úgy rendelkezett, hogy nem készülhet beszámoló a demonstrációról, vagy ha készül, akkor „csakis azután, hogy azt megbeszélték a városvezetéssel, és különben sem adnának egy ilyen fontos és kényes témát egy olyan kezdőnek, mint amilyen a levelet küldő fiatal férfi” – olvasható a merce.hu cikkében.

A fiatal férfi aztán kiment a tüntetésre, és bár nem akart írni róla, amikor visszatért az irodába, már nem tudott belépni a szerkesztőségi rendszerbe... További részletek itt.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.