A Borkai-botrány kirobbantója szerint a Maldív-szigetekre nem csak kikapcsolódni ment a politikus és köre, a pénzüket is ott tárolták

  • narancs.hu
  • 2019. október 10.

Belpol

Újabb vádak Borkai ellen. A magát az ördög ügyvédjének nevező blogszerző most korrupciós pénzek elhelyezéséről ír.

Tegnap a Borkai-botrány legújabb fejleményeként a gazdasági visszásságokra terelte a figyelmet a a magát az ördög ügyvédjének nevező blogszerző. Korrupciós hálózatról és az őt ért fenyegetésekről írt, arról, hogyan kapcsolódott ki Borkai Zsolt két és fél éve a Maldív-szigeteken.

A szerző most azt állítja, hogy a győri polgármester nemcsak búvárkodni járt a népszerű turistaközpontba, hanem ott tárolták a korrupcióból szerzett pénzüket is.

A blogbejegyzés szerint „legalább két bankban tartja Borkai a korrupcióból származó vagyonát, és ott van még annak az offshore cégnek is a bankszámlája, amivel a győri földügyletet varázsolták meg”. Ezeket az ügyeket állítása szerint nem ő intézte, hanem az a Rákosfaly Zoltán ügyvéd, aki az úgynevezett Audi-földek eladása körül is feltűnt anno.

Az írás szerint Borkaiék első útja mindig a bankokhoz vezetett, majd „hidroplánt béreltek, és azzal repkedtek a szigetek között”.

A szerző nem mellesleg gúnyosan megjegyzi, hogy mivel a volt olimpiai bajnok és csapata nem tartozik az első élvonalba, ezért nincs saját magánrepülőjük, kénytelenek voltak nemzetközi járattal utazni. De ott legalább első osztályon.

Az erkölcstelenség és a bűnözés senkinek sem magánélet

A politikusnak pedig duplán nem. „Nyerhet malasztot ki bűnhöz tapad?" – kérdezi a testvérgyilkos trónbitorló Claudius saját magától (a Hamletben), miközben imádkozik. Természetesen tudja a választ, és azt is tudja, hogy szorul torka körül a hurok, de imádkozik tovább, és nem mond le sem a trónról, sem a királynéról.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.