A tavalyi vizesvébé még mindig tartogat meglepetéseket, a G7 most arról ír, hogy a világbajnokság nemzetközi kommunikációja gyakorlatilag láthatatlan volt. Pedig a kommunikációs feladatokra három tendert is kiírt a kormány, nagyjából 5,3 milliárd forint értékben, amiket Seszták Miklós és Szijjártó Péter jó barátja, Kuna Tibor cége, a Trinity Communications szépen meg is nyert. A cég azt is vállalta, hogy a belföldi kommunikációs kampány mellett külföldön is reklámozza a rendezvényt.
A G7 megkereste a New York Timest, a Washington Postot, a Guardiant és a Forbest, értesüléseik szerint ugyanis ezekben a lapokban tervezték népszerűsíteni a budapesti vizesvébét. Ott azonban célzott kampányra nem bukkantak. Ráadásul a médiakommunikáció időközben átkerült a Bp2017 Nonprofit Kft.-hez, ahol már ajánlattételre sem került sor. A céget kereste a lap, de tavaly április óta nem kapnak tőlük választ.
Hozzáteszik: a belföldi kampány bezzeg dübörgött, főként a kormányközeli médiában, a lap számításai szerint a 3 milliárdnyi hirdetés 70 százaléka a Mészáros–Habony–Vajna–Matolcsy-médiában landolt, a Tv2 magasan vitt mindent.