Vidékre költöztethetik a Közlekedési Múzeumot is

  • narancs.hu
  • 2022. november 21.

Belpol

Az építési minisztérium egyik államtitkára többször arra utalt, hogy a közlekedési gyűjteménynek jobb helye lehetne vidéken, például Nyíregyházán vagy Debrecenben.

A Természettudományi Múzeum után egy újabb fővárosi intézményt költöztethet vidékre a kormány – írja a Népszava. A Közlekedési Múzeum városligeti épületét 2015-ben zárták be, akkor az volt a terv, hogy az évtized végére egy teljesen új, korszerű intézmény nyílik majd a helyén. Bár az épületet eldózerolták, az Orbán-kormány 2017-ben úgy döntött, inkább a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepén húzzák fel az új közlekedés múzeumot. Ám most úgy tűnik, elképzelhető, hogy még messzebbre költöztetik.

A lap értesülései szerint az építési minisztérium egyik államtitkára

az elmúlt hetekben több helyen is arról tett említést, miszerint a közlekedési gyűjteménynek jobb helye lehetne vidéken, például Nyíregyházán vagy Debrecenben.

Mint ismert, a Természettudományi Múzeumot a kormány Debrecenbe költözteti. Ehhez Debrecen önkormányzata a kormánnyal tavaly év végén kötött megállapodás értelmében 2,4 milliárd forintot költhet az intézmény létesítésének előkészítésére, eszerint a dolgozók, az akadémia és a szakma tiltakozása egyaránt hiábavalónak bizonyult.

A Közlekedési Múzeum vidéki helyszínválasztásával azonban kidobnák az új múzeum létesítésének előkészítésére kapott 10 milliárd forintot és a tervezésre költött csaknem 8 milliárdot is. 

Pedig a nemzetközi építészeti tervpályázatot elnyerő New York-i székhelyű Diller Scofidio+Renfro és Noll Tamás építészirodája által a Kőbányai úti helyszínre készített tervek idén nyáron megkapták az építési engedélyt, már csak a tervezés utolsó fázisa, a részletes kiviteli tervek elkészítése maradt hátra. Ezzel 2023 elejére végeznek elvileg, de a kivitelezői tendereket aligha írják ki akkor. Korábban azt nyilatkozták, hogy a kivitelezés várható időigénye az építkezés megkezdésétől számított mintegy 28-30 hónap. Így a 7 éve bezárt múzeum akkor se nyithatna meg 2026 előtt, ha maradna a kőbányai helyszín és az a terv.

A lap vidéki helyszínről szóló kérdésére azt válaszolta a minisztérium, hogy

"A beruházás döntő részben központi költségvetési forrásokból valósulhat meg. A működés kereteiről, így helyszínéről pedig a kormány dönt." A költözésről szóló pletykákat nem erősítették meg, de nem is cáfolták.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.