Vizsgálja a tulajdonos, hogy költi a pénzt a Pesti TV

  • narancs.hu
  • 2021.07.13 20:19

Belpol

Informátorok szerint a csatornánál pazarlás folyik. Vaszily kíváncsi, Huth áll elébe.

Kivizsgáltatja Vaszily Miklós, a Pesti TV társtulajdonosa, hogyan költik el a csatornánál a műsorkészítésre szánt pénzt – írja a Media1.

A csatorna műsorait vállalkozási szerződés keretében a Bizalmi Vagyonkezelő Kft. és a Progress Media Hungary Kft. gyártatja a Gerilla Press Kft.-vel. A Progress Média Hungary a csatorna gazdája. Ebben tulajdonos 50 százalék erejéig Vaszily. A Gerilla Press pedig Huth Gergely cége, ő a Pesti TV programigazgatója is.

A Media1 szerint Vaszily „informátoroktól” kapott egy összefoglalót, amelyből az derül ki, hogy „elképesztő pazarlás folyik” a Pesti TV-nél, és igazából ez okozott pénzügyi, likviditási gondokat a tévénél, nem pedig az, hogy megváltoztak a KATA adónemre vonatkozó szabályok. Vaszily azt nyilatkozta, a Progress Media Hungary Kft. mindig határidőre fizet Huthék gyártó cégének a műsorok után, így az, hogy a múltkor a kollégák késve kapták meg a fizetésüket, nem a tulajdonos cégen múlott – és nem is lenne szabad, hogy még egyszer ilyen előforduljon. 

„A megfelelő lépéseket meg fogom tenni, át fogjuk beszélni üzleti partnerünk, a Gerilla Press Kft. vezetésével a költéseket és az informátor állításait. Térjünk vissza egy későbbi időpontban a kérdésre, amikorra ellenőrizhetjük az informátor által említett költéseket” – nyilatkozta a Media1-nek Vaszily. Megígérte, beszámol a vizsgálat végeredményéről.

Huth Gergely a Media1 szerint begurult a kérdés hallatán, szerinte az, hogy pazaroltak volna, rágalom.

Áll a vizsgálat elé. Azt is mondta a Media1 újságírójának, hogy ha a cikk konkrét ügyeket is említ, pert indít a portál ellen. A műsorkészítő cégnél volt létszámleépítés, a dolgozók 10 százalékától váltak meg.

Az írás annak a szóbeszédnek is utánajárt, összevonják-e a Pesti TV és a Hír TV szerkesztőségét. Ez Vaszily Miklós szerint egyelőre nincs napirenden. Huth Gergely kategorikusan cáfolta, hogy összeköltözne a két csatorna.

Azt, hogy mégis napirenden lehet ilyen terv, a Pesti TV-nél rebesgették a Media1 szerint. Azért tartanak ettől, mert amikor 2019-ben az Echo TV és a Hír TV összeolvadt, elbocsátották a műsorkészítők egy részét. És mivel a Pesti TV-nek van kevesebb nézője, a pletykaszinten emlegetett fúzió esetén várhatóan e csatorna dolgozói járnának rosszabbul. 

 A Pesti TV-t működtető Progress Media Hungary Kft. a 2020-as, induló időszakot félmilliárdos veszteséggel zárta. Huth Gergely cége, a Gerilla Press Kft. 680 millió forintos árbevételt és 11 millió forintos veszteséget könyvelhetett el, de azt nem lehet tudni, hogy ebből mennyi származik a Pesti TV-nek végzett munkából.

Legutóbb ezt írtuk a Pesti TV-ről:

A leadkép Vaszily Miklóst ábrázolja.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk