Vizsgálják, miért használhatta ingyen Garancsi reklámcége a villanyoszlopokat

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 30.

Belpol

Tarlós István és a közgyűlés ellenzéki javaslatot támogatott.

Tarlós István főpolgármester és a Fővárosi Közgyűlés a mai testületi ülésen támogatta a DK-s Gy. Németh Erzsébet felvetését, így megvizsgálják, kik a felelősök azért, hogy a Garancsi István tulajdonában lévő ESMA Zrt. ingyen helyezhetett ki hirdetéseket a budapesti villanyoszlopokon.

Az, hogy az ESMA két éve térítésmentesen, illetve az önkormányzat hozzájárulása nélkül használja az oszlopokat, a főpolgármester-helyettesek előterjesztéséből derült ki. Az előterjesztés – amit Gy. Németh módosítójával el is fogadtak – azt tartalmazza, hogy pályázatot kell kiírni az oszlopokra, illetve utólagosan el kell számolni az ESMA-val.

Kvótaplakátok villanyoszlopokon

Kvótaplakátok villanyoszlopokon

Fotó: MTI – Czeglédi Zsolt

AZ ESMA azonban a zoom.hu-nak küldött válaszában mintha tagadná az ingyenes használatot, azt írják, végig rendelkeztek az Elmű oszlopainak hasznosítási jogával.

Emlékezetes, hogy a villanyoszlopokra kihelyezhető, úgynevezett elefántfül-hirdetéseket 2012-ben közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva betiltotta a kormány. Ez érzékenyen érintette az ESMA spanyol tulajdonosait, így a miniszterelnök barátja, Garancsi 2015-ben könnyedén megvásárolhatta a céget. A kormány még ugyanebben az évben – bizonyos feltételekkel – újra engedélyezte a villanyoszlopokon való hirdetést.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.