Kirakják Elon Muskot a Tesla igazgatótanácsának éléről

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 30.

Bűn

Túl nagyot hazudott, azért kell mennie. Ha nem is messzire.

Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) és a Tesla megállapodott abban, hogy Elon Musknak távoznia kell a cég igazgatótanácsának éléről, de a vállalat vezérigazgatója maradhat – adta hírül az MTI.

A döntést egy augusztus elején közzétett Twitter-üzenet miatt hozták meg, amelyben Musk tudatta, hogy fontolgatja a Tesla kivonását a tőzsdéről, és azt állította, hogy ehhez minden szükséges forrás rendelkezésre áll. A baj egyrészt az volt, hogy mindezt a cég tudta nélkül mondta, másrészt kiderült, hogy erre sem pénz, sem terv nincs, tehát kamu az egész. A tőzsdefelügyelet bírósághoz fordult, mert Musk bejelentése ártott a befektetőknek.

A vállalatnak a SEC azt rótta fel, hogy a cég gyakorlatilag semmilyen kontrollt nem gyakorolt afölött, hogy Musk milyen üzeneteket tesz közzé a Twitteren, hogy tartalmaznak-e olyan információt, amelyről hivatalosan is értesíteni kell a felügyeletet, s amit ír, az helytálló-e egyáltalán.

A SEC eredetileg azt szerette volna, ha Musk teljesen felhagy a Tesla vezetésével. A Twitter-üzenet egyébként sokba került, hiszen a felelőtlen kijelentések miatt a Teslának és Musknak 20-20 millió dollár büntetést kell befizetniük.

Elon Musk pályaképéről itt olvashat bővebben.

Az ember, aki rakéta volt

Nehezen elviselhető zseni, az emberiség megmentője, érzéketlen idióta – a SpaceX és a Tesla atyjára mondták már mindegyiket, nem is teljesen alaptalanul. A dél-afrikai születésű, 47 éves amerikai milliárdosra rájár a rúd. A sajtó hol azt feszegeti, hogy elektromos autós cége, a Tesla jóval többet költ, mint amennyit képes megkeresni, hol meg azt, hogy a Twitteren milyen furcsa dolgokat oszt meg a világgal.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.