Kirakják Elon Muskot a Tesla igazgatótanácsának éléről

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 30.

Bűn

Túl nagyot hazudott, azért kell mennie. Ha nem is messzire.

Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) és a Tesla megállapodott abban, hogy Elon Musknak távoznia kell a cég igazgatótanácsának éléről, de a vállalat vezérigazgatója maradhat – adta hírül az MTI.

A döntést egy augusztus elején közzétett Twitter-üzenet miatt hozták meg, amelyben Musk tudatta, hogy fontolgatja a Tesla kivonását a tőzsdéről, és azt állította, hogy ehhez minden szükséges forrás rendelkezésre áll. A baj egyrészt az volt, hogy mindezt a cég tudta nélkül mondta, másrészt kiderült, hogy erre sem pénz, sem terv nincs, tehát kamu az egész. A tőzsdefelügyelet bírósághoz fordult, mert Musk bejelentése ártott a befektetőknek.

A vállalatnak a SEC azt rótta fel, hogy a cég gyakorlatilag semmilyen kontrollt nem gyakorolt afölött, hogy Musk milyen üzeneteket tesz közzé a Twitteren, hogy tartalmaznak-e olyan információt, amelyről hivatalosan is értesíteni kell a felügyeletet, s amit ír, az helytálló-e egyáltalán.

A SEC eredetileg azt szerette volna, ha Musk teljesen felhagy a Tesla vezetésével. A Twitter-üzenet egyébként sokba került, hiszen a felelőtlen kijelentések miatt a Teslának és Musknak 20-20 millió dollár büntetést kell befizetniük.

Elon Musk pályaképéről itt olvashat bővebben.

Az ember, aki rakéta volt

Nehezen elviselhető zseni, az emberiség megmentője, érzéketlen idióta – a SpaceX és a Tesla atyjára mondták már mindegyiket, nem is teljesen alaptalanul. A dél-afrikai születésű, 47 éves amerikai milliárdosra rájár a rúd. A sajtó hol azt feszegeti, hogy elektromos autós cége, a Tesla jóval többet költ, mint amennyit képes megkeresni, hol meg azt, hogy a Twitteren milyen furcsa dolgokat oszt meg a világgal.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.