Marton László reagált Sárosdi Lilla vádjaira

  • narancs.hu
  • 2017. október 19.

Bűn

A rendező szerint nem volt szexuális zaklatás, erre a színésznő közölte: a bíróság előtt is vállalja szavait.

Csütörtök kora délután a hvg.hu-nak reagált Marton László, aki Sárosdi Lilla nagy botrányt keltő bejelentése kapcsán azt közölte, hogy a színésznő állításai minden valóságalapot nélkülöznek:

„Rágalom! Ezért kénytelen vagyok a megfelelő lépések megtételére.”

Marton László nyilatkozata után nem sokkal a színésznő azt mondta, hogy a bíróság előtt is vállalja az eddigi kijelentéseit.

Sárosdi Lilla a közelmúltban mesélt el egy történetet, amely szerint pályája elején szexuálisan zaklatta egy ismert rendező. Az esetet úgy írta le a színésznő, hogy egy akkori színházigazgató és annak egy rendező barátja elvitte kocsikázni, a rövid út során aztán egyikőjük előkapta a hímtagját, majd jött az instrukció: „Puszild meg!” A próbálkozás nem jött össze, Sárosdi Lilla elsírta magát, őt hazavitték, miután a rendező kiszállt az autóból.

Sárosdi Lilla

Sárosdi Lilla

Fotó: Németh Dániel

Kezdetben azt mondta a színésznő, hogy nem fogja megnevezni, ki volt a zaklató, aztán csütörtök reggel Sárosdi Lilla egy Facebook-videóban mégis bejelentette, Marton László volt az, a Vígszínház korábbi igazgatója. Azt, hogy mégis miért hozta nyilvánosságra a nevet, így magyarázta: „Az utóbbi időben nagyon sok ember állt ki mellettem és mesélte el a hasonlóan szörnyű történetét. Úgy érzem, tartozom nekik azzal, hogy fölvállalom és kimondom ezt a nevet.”

Schilling Árpád a magyar „szereposztó díványokról”

A rendező azután szólalt meg, hogy felesége kitálalt az őt ért zaklatásról. Nemrég láttak napvilágot azok a történetek, amelyek az amerikai filmipar egyik legbefolyásosabb producere, Harvey Weinstein állítólagos szexuális zaklatásairól szólnak. Az elmúlt napokban mintegy harminc nő, köztük olyan hollywoodi sztárok, mint Angelina Jolie vagy Gwyneth Paltrow, illetve európai színésznők is bejelentették, hogy őket is zaklatta Harvey Weinstein, és voltak olyanok is, akik nemi erőszakkal vádolták a producert.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.