Para

Kovács Imre: én

  • 1999. december 23.

Egotrip

Négy körül keveredtem ki a Pesti Est Caféból, de előtte a Tütü Tangóban már jókora bolhát tettem az elefánt fülébe. Az Isten is üvöltött bennem, és én voltam a hab a torkán. Jók ezek a számon kérhető, szellős, de rövid mondatok. Nem szoktam ilyeneket írni.

Négy körül keveredtem ki a Pesti Est Caféból, de előtte a Tütü Tangóban már jókora bolhát tettem az elefánt fülébe. Az Isten is üvöltött bennem, és én voltam a hab a torkán. Jók ezek a számon kérhető, szellős, de rövid mondatok. Nem szoktam ilyeneket írni.

A taxisofőr megkérdezte, hogy félek-e 2000-től, de én a műszerfalra tűzött fotóra mutattam, ami egy asszonyt ábrázolt és két gyermeket, és azt kérdeztem: tudja-e miért fehér a szemközti hegy csúcsa néha nyáron, és miért fekete néha télen is. Nem tudta, azóta is köröz az Oktogonon, és keresi a választ.

Reggel kilenckor keltem a kapucsengő hangjára, és azonnal belehánytam a fénybe. Iim barátnője érkezett meg, és arról beszélt, hogyan tanult meg citerázni. Feküdtem, és megpróbáltam nem gondolni semmire, csak a gondolataim szárnyaltak, mint egy rövid, de határozott csuklómozdulattal eldobott tükör. Nem voltam ellenfél, a tudatalattim tárgylemezei szerteszét a szobában, és csak arra vágytam, hogy lecseréljék a vérem. Bármire.

Iim arról beszélt, mintegy válaszképpen, hogy ő viszont cimbalmozott éjjel, míg azt nem mondták neki a cimbalmosok, hogy most már eleget cimbalmozott. Beszorult a húrok közé a pajszer. A bőgőt eldugták előle a raktárba, úgyhogy Bélizt ivott, majd hazajött, de a kulcs benne volt a zárban, úgyhogy fogott egy postást, és megkérte, rúgja be az ajtót, mert elromlott a zár. Kihallatszott a horkolásom, a postás pedig elmenekült.

Egyszer minden P. Mobil-koncertnek vége szakad.

Dél volt, amikor lementem a sarki videotékába, de azt mondták, nem lehetek tag, mert nem vagyok helyi lakos. Ki akartam venni a Honfoglalást, de elszabotálták a portugálok. Nem szeretik nézni, ahogy én nézem a Honfoglalást.

Estére hideg lett a kezem, csak tartottam, és bámultam a deres távkapcsolót. Valami kínai propagandafilmet adtak arról, hogy milyen hülyék a tibetiek. Példaként hozták fel annak a kolostornak a gyakorlatát, ahol egy évig hallgatni kell, aztán az év egyik napján lehet egyet, de csak egyet kérdezni a mestertől, aztán a válaszon lehet meditálni a következő évben. Kopasz fiú indult előre, aztán kérdezett: Mondd, mester, miért van az, hogy a szemközti hegy csúcsa néha nyáron is fehér, néha meg télen is fekete.

Átkapcsoltam a Dunaferr-Diósgyőrre.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.