Para

Kovács Imre: Én

  • 2000. december 21.

Egotrip

Összefoglalom én a tanulságokat, ha már nem akad más vállalkozó, ezzel mintegy lezárva az évezredet, egyben új irányt kijelölve, tehát oldás és horgolás, a könnyebb befogadás végett röviden, pedig be lehetne fűteni alaposan a témáról írható könyvekkel, de most ez a kétezerkétszáz leütés marad.
Összefoglalom én a tanulságokat, ha már nem akad más vállalkozó, ezzel mintegy lezárva az évezredet, egyben új irányt kijelölve, tehát oldás és horgolás, a könnyebb befogadás végett röviden, pedig be lehetne fűteni alaposan a témáról írható könyvekkel, de most ez a kétezerkétszáz leütés marad.

Elsősorban arra hívnám fel becses figyelmüket, hogy a felnőtté válás nem evidencia, amit az évek múlása önmagában kivált, szó sincs róla, a felnőtté váláshoz meg kell gazdagodni, mert a szegény örökre szolga és gyermek marad, akinek mindenki beleugat az életébe, aki csak elhalad a szuterén ablaka előtt, az beszól, hogy néném/bátyám, ezt csináld! meg azt csináld!, és akkor csinálni kell, mert különben megverik, vagy csak beköpnek az ablakon, ami rossz, de semmit sem lehet ellene tenni, úgyhogy csinálni kell, amit mondanak, és ez nem jellemző a felnőttekre.

Van persze kiskapu, és ez a hatalom, amit meg lehet szerezni a pénz előtt, és mialatt pénzt szereznek, már rögtön megmondhatják a szolgáknak, hogy mit csináljanak, küldhetik őket boltba, meg hozathatnak velük mosógépet, pedig még nincs is pénzük, meg nem is nőttek fel. Ez átmeneti állapot, de jó. Később vagy gazdagok lesznek, vagy újra szolgák és gyermekek.

Vannak még olyanok is, akik leszarják ezt az egészet, de nekik meg azt kell énekelni a Keleti pályaudvar aluljárójában, hogy Hare Krisna, Hare Krisna, Hare Rama, Hare Rama, illetve meditálniuk kell, és minden hülyeségre valami zen bölcsességet kell improvizálni, hogy most azokról ne is beszéljek, akik felmennek egy hegyi kolostorba, és sajtot készítenek, sőt a halálukig nem bámulhatják meg alaposan Nagy-Kálózy Esztert, mert akkor elcseszték az egészet, és az idevonatkozó irodalom alapján mehetnek a pokolba.

Jövőre egy új korszak kezdődik, bár továbbra is előnyben részesítem az énnel kezdődő mondatokat, azonban úgy érzem, mindent kihoztam, amit az alkoholizmusból lehetett, ideje tehát elindulni új és hatalmas horizontok felé, új sírokon és réteken kaszálni, felfedezni és lerombolni, amit még lehet. Nagy örömöm telik már a gondolatban is, ezt kéretlenül is meg fogom osztani önökkel. Már előre röhögök a mancsomba.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.