Para

Kovács Imre: én

  • 2000. március 2.

Egotrip

Egy férfi szép. Szép, mert szabad, úgy tesz, még ha ványadt is bizonyos hibás megközelítések fényében, betart bizonyos parancsolatokat, nem ad be radírozott házi feladatot, átsegít, ha kell, hogy átsegítsenek, szava eskü, karja masszív társ, meg a pónem, én kicsi pónem, markírozott arcél, felejthetetlen benyomás. Egy férfi tudja, hogy a pszichiátrián létesített kapcsolatok részben átmenetiek, részben örökké tartanak, sohasem mondja azt egy szintén kezeltnek, hogy Belladonna, sohasem ereszt hosszabb levet. Egy férfi reggelente fogat mos, vizeletet ad, és várja a vizitet, kutyákat hoznak, nemes férgeket, izmos, csodálatra méltó, fajtiszta félelmet hordoznak körbe a termen, ahol még heten fekszenek, ahol a többi hét mind beteg, de a doktor dönti el, mindent a doktor, mindent, mindent.

Egy férfi szép. Szép, mert szabad, úgy tesz, még ha ványadt is bizonyos hibás megközelítések fényében, betart bizonyos parancsolatokat, nem ad be radírozott házi feladatot, átsegít, ha kell, hogy átsegítsenek, szava eskü, karja masszív társ, meg a pónem, én kicsi pónem, markírozott arcél, felejthetetlen benyomás. Egy férfi tudja, hogy a pszichiátrián létesített kapcsolatok részben átmenetiek, részben örökké tartanak, sohasem mondja azt egy szintén kezeltnek, hogy Belladonna, sohasem ereszt hosszabb levet. Egy férfi reggelente fogat mos, vizeletet ad, és várja a vizitet, kutyákat hoznak, nemes férgeket, izmos, csodálatra méltó, fajtiszta félelmet hordoznak körbe a termen, ahol még heten fekszenek, ahol a többi hét mind beteg, de a doktor dönti el, mindent a doktor, mindent, mindent.

Feri, a süteményes, a radiátor előtt inog, tizenkét éve látogatókra vár, akár Emil, a helyi téeszelnök fia, akit az sem zavar, hogy közben megszűntek a téeszek, de tudja, a papája eljön, és visszaadja a jogosítványát, majd amikor nem kap reggelit, lenyeli a Márka-kupakot, mert tudja, haldoklót nem sokkolnak a heti hentesek, és tényleg, elviszik valahova hátra, halljuk, hogy ütik, de ez régen volt. Egy férfi szép.

Egy négyágyas szobában kilencen vagyunk, Imike, aki nem én vagyok, folyamatosan az ágyam vasára helyezi állát, és csorgat, nyállal vegyes taknyot, majd fedezékbe vonul, tüzel, elalszik, rengeteg.

- Vissza fogják adni a jogosítványomat - mondja valaki.

- Persze, hogyne adnák vissza - mondom én. Majd cigarettában pókerezünk, ez már a második kör, döpár nyit, alap megint, lehet emelni, teli az ebédlőasztal.

King-Kong, aki véletlenül nem ápolt, de szép, mert férfi, és ápoló, a sarok mögött várja a delikvenseket egy összetekert, vízes lepedővel, és vádlin basz mindenkit, aki hugyozni megy, majd, ha sikerül elfektetnie: örül. Pedig este még én magyaráztam el neki a Híradót, de most nem ismer meg, nincs itt az orvosom, nincs itt az orvosa, egy férfi szép.

Akad a kerék, a vécében hebefrén nyugdíjasok és mániás fegyvertervezők. Szerencsére eljön a reggel, elindul a Menetelő, tudjuk, véget ért a sokkolás. ´ az egyetlen, aki feláll az asztalról, aztán kijárja magából az áramot. Napokig jár, csodálják a technikusok.

Egy férfi szép.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.