Para

Kovács Imre: én

  • 2000. március 2.

Egotrip

Egy férfi szép. Szép, mert szabad, úgy tesz, még ha ványadt is bizonyos hibás megközelítések fényében, betart bizonyos parancsolatokat, nem ad be radírozott házi feladatot, átsegít, ha kell, hogy átsegítsenek, szava eskü, karja masszív társ, meg a pónem, én kicsi pónem, markírozott arcél, felejthetetlen benyomás. Egy férfi tudja, hogy a pszichiátrián létesített kapcsolatok részben átmenetiek, részben örökké tartanak, sohasem mondja azt egy szintén kezeltnek, hogy Belladonna, sohasem ereszt hosszabb levet. Egy férfi reggelente fogat mos, vizeletet ad, és várja a vizitet, kutyákat hoznak, nemes férgeket, izmos, csodálatra méltó, fajtiszta félelmet hordoznak körbe a termen, ahol még heten fekszenek, ahol a többi hét mind beteg, de a doktor dönti el, mindent a doktor, mindent, mindent.

Egy férfi szép. Szép, mert szabad, úgy tesz, még ha ványadt is bizonyos hibás megközelítések fényében, betart bizonyos parancsolatokat, nem ad be radírozott házi feladatot, átsegít, ha kell, hogy átsegítsenek, szava eskü, karja masszív társ, meg a pónem, én kicsi pónem, markírozott arcél, felejthetetlen benyomás. Egy férfi tudja, hogy a pszichiátrián létesített kapcsolatok részben átmenetiek, részben örökké tartanak, sohasem mondja azt egy szintén kezeltnek, hogy Belladonna, sohasem ereszt hosszabb levet. Egy férfi reggelente fogat mos, vizeletet ad, és várja a vizitet, kutyákat hoznak, nemes férgeket, izmos, csodálatra méltó, fajtiszta félelmet hordoznak körbe a termen, ahol még heten fekszenek, ahol a többi hét mind beteg, de a doktor dönti el, mindent a doktor, mindent, mindent.

Feri, a süteményes, a radiátor előtt inog, tizenkét éve látogatókra vár, akár Emil, a helyi téeszelnök fia, akit az sem zavar, hogy közben megszűntek a téeszek, de tudja, a papája eljön, és visszaadja a jogosítványát, majd amikor nem kap reggelit, lenyeli a Márka-kupakot, mert tudja, haldoklót nem sokkolnak a heti hentesek, és tényleg, elviszik valahova hátra, halljuk, hogy ütik, de ez régen volt. Egy férfi szép.

Egy négyágyas szobában kilencen vagyunk, Imike, aki nem én vagyok, folyamatosan az ágyam vasára helyezi állát, és csorgat, nyállal vegyes taknyot, majd fedezékbe vonul, tüzel, elalszik, rengeteg.

- Vissza fogják adni a jogosítványomat - mondja valaki.

- Persze, hogyne adnák vissza - mondom én. Majd cigarettában pókerezünk, ez már a második kör, döpár nyit, alap megint, lehet emelni, teli az ebédlőasztal.

King-Kong, aki véletlenül nem ápolt, de szép, mert férfi, és ápoló, a sarok mögött várja a delikvenseket egy összetekert, vízes lepedővel, és vádlin basz mindenkit, aki hugyozni megy, majd, ha sikerül elfektetnie: örül. Pedig este még én magyaráztam el neki a Híradót, de most nem ismer meg, nincs itt az orvosom, nincs itt az orvosa, egy férfi szép.

Akad a kerék, a vécében hebefrén nyugdíjasok és mániás fegyvertervezők. Szerencsére eljön a reggel, elindul a Menetelő, tudjuk, véget ért a sokkolás. ´ az egyetlen, aki feláll az asztalról, aztán kijárja magából az áramot. Napokig jár, csodálják a technikusok.

Egy férfi szép.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.