Para

Kovács Imre: Én

  • 1998. február 5.

Egotrip

Jó ideje nem válogatom meg a társaságomat, szinte bárkivel leülök bárhova, talán az egyetlen kritérium, hogy asztaltársam olyan legyen, akit még nem raboltak el az ufók, mert akkor óhatatlanul félrecsúszik a beszélgetés, vak és beláthatatlan irányba fordul minden, olyasmikről kell beszélgetni, hogy szerinted igaza van-e annak az amatőr kémikusnak, aki másnaposan minden kedden fel tudja idézni a 49 dimenziós kocka kiterített alaprajzát, vagy igaza van-e annak az idős sajóbábonyi hölgynek, aki karfiollal lemodellezte az atom viselkedését a hipertérben, mert azt látta az X-aktákban, hogy aki mer, az előbb-utóbb zseblámpákat lóbál egy idegesítően díszletszerű alagútban, viszont értelmetlenül és céltalanul megmenekül az őt üldöző borzalmas digitális trükktől. (Hacsak a sorozatszerkesztő könnyen kiszámítható érdekeit nem tekintjük sorsnak.)

Jó ideje nem válogatom meg a társaságomat, szinte bárkivel leülök bárhova, talán az egyetlen kritérium, hogy asztaltársam olyan legyen, akit még nem raboltak el az ufók, mert akkor óhatatlanul félrecsúszik a beszélgetés, vak és beláthatatlan irányba fordul minden, olyasmikről kell beszélgetni, hogy szerinted igaza van-e annak az amatőr kémikusnak, aki másnaposan minden kedden fel tudja idézni a 49 dimenziós kocka kiterített alaprajzát, vagy igaza van-e annak az idős sajóbábonyi hölgynek, aki karfiollal lemodellezte az atom viselkedését a hipertérben, mert azt látta az X-aktákban, hogy aki mer, az előbb-utóbb zseblámpákat lóbál egy idegesítően díszletszerű alagútban, viszont értelmetlenül és céltalanul megmenekül az őt üldöző borzalmas digitális trükktől. (Hacsak a sorozatszerkesztő könnyen kiszámítható érdekeit nem tekintjük sorsnak.)

Ilyenkor rossz, fel kell állni, és valami - egyébként védhetetlen - kifogással kimenteni magamat, aztán a megszokott taxival haza Iimhez, aki nem ápol, bár eltakar.

Ezek az éjszakák rettenetesek, indokolatlanul korán kelek, és értelmetlenül későn fekszem, a kettő között pedig nincs semmi, talán csak a szobanövények szortírozása a fürdőszobából beáradó - és bízvást gyérnek nevezhető - fényben, mert mozdulni nemigen merek a mellettem alvó Iim miatt, aki még korábban kel, mint én, és az ágy mellett heverő szekercével reagál az általa túlzottnak ítélt zajokra, úgyhogy csak fekszem bénán a hátamon, és gondolkozom, hogy a gondjaimra bízott flóra kapott-e elég vizet. Néha baromi óvatosan felkelek, és kiosonok a konyhába, ahol megértő kenyér- és sajtdarabokkal vigasztalódom, esetleg leiszom az uborkáról a levet, aztán megint az ágy keskeny, de rendezett sávja következik, amit rettenetesen óvatos belefekvés által megközelítek. Fekszem kicsit, vesém köré tekerem a takarót, homlokomba gyűröm a párnát. Ilyenkor rendszerint már reggel van, legalábbis a szemközti digitális kijelzésű óra ezt mutatja, reggel 6 vagy 7 óra, néha elindul a lift a lépcsőházban, néha megáll, ilyenkor érdemes kiállni az ablakba, és megnézni a szemközti közértet, a még nálam is álmosabb eladókkal, ahogy bámulnak ki a még sötét utcára, ahol az eladásra szánt répa pihen.

Idill az őserdőben.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.