Big Fish

  • ételhordó
  • 2013. július 4.

Ételhordó

A luxus és az önki találkozása a tenger gyümölcseivel. Távol a tengertől, de közel a körúthoz: az Ételhordó munkatársa az Andrássyn járt.

Úgy látszik, nemcsak mi nem voltunk nagy véleménnyel az Andrássy úti Bombay Express indiai gyorsról, a Jókai tér sarkán ma már másféle mulatságot kínálnak. A Big Fish vízi csodákkal próbál a közönség kedvében járni, koreográfiájára a luxus és az önki egyaránt jellemző. Mert az mindenképpen luxus, hogy az itt kapható halféléket nem mirelitpultok mélyéről bányásszák, hanem egyenesen a tengerből, folyóból érkeznek. Pontosabban a sokak által már legendásnak mondott budaörsi halpiacról, ahol a lehetőségekhez mérten mindig friss tengeri árut kapni, és ahová a legmenőbb pesti éttermek séfjei is járnak - legyen szó tonról, tokról, ilyen-olyan durbincsról, pisztrángról. Vagy épp langusztáról, kagylóról, hogy ne csak a pikkelyeseket említsük.

false

Elegáns a Big Fish, de nem hagyományos értelemben vett trendi étterem. Pultban, jég alatt a kapás, a kedves vendég választ, fizet a pénztárnál, ahol kap egy számot, ezt kell az asztalra tenni, majd jöhet a felszolgáló.

Az ötlettel semmi gond, a kivitelezés azonban akadozó. Mivel a számok sorrendje teljesen véletlenszerű, meg kell találniuk a megfelelő asztalt. Legalább egy órát várunk közepes méretű pisztrángunkra (21 dkg/1660 Ft), vagyis a Big Fish nem egy gyorskajálda, ám amit kapunk, kárpótol a türelemjátékért. Ilyen halat tényleg csak patakparti turistaházakban mérnek, külön kiemelnénk a tűleveles ízesítést, szinte Kanadában érezzük magunkat, úgyhogy inkább mediterrán vizekre evezünk, és milyen jól tesszük: a tejszínes feketekagyló (1890 Ft) esetében tényleg csak a célfotó dönt a horvátországi kifőzde javára. De a napi rizottótól (bazsalikomos - 570 Ft) is csak a szánk szélét nyaljuk. Mindezek után - pontosabban előtt - az amúgy kiváló füstölt lazacos bagett (1390 Ft) kissé túlárazott.

De nem ez a fontos! Inkább az, hogy végre akad egy hely a város szívében, ahová kételyek nélkül mehetünk halazni. Ha a kiszolgálást is leegyszerűsítenék (például sorszámmal, mint a bankokban), teljes lenne az örömünk.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.