Planet Sushi Fashion Street

  • ételhordó
  • 2013. július 12.

Ételhordó

Nem bolygó, hanem naprendszer, hiszen az összes valamirevaló világvárosban ott díszeleg a jellegzetes piros pötty: várj, míg felkel majd a nap. Budapesten az Oktogonon és a Deák téren vert tanyát a szamurájos hálózat. Ez utóbbiba vitt az utunk, amit Fashion Streetnek hívnak. Hát jó. Kívül-belül tipikusan amcsinak látszik, de ez csak a látszat. A Planet Sushit orosz láncról engedték ránk, de nem nagyon reklámozzák, és ez nem csoda: ami Moszkvából érkezik, az mindig gyanús.

Pedig semmi okunk rá. A berendezés hangulata, a tisztaság, a kiszolgálás mind-mind a Pizza Hutot juttatja eszünkbe, de persze itt minden japán módra van uniformizálva. Gigant poszter tokiói éjszakával, rizspapír falak, kimonós felszolgálók és két bazi nagy maneki neko, vagyis szerencsehozó macska porcelánból. Mindkettő a balját emeli, ami viszont a vendégfogadás jelképe, a szerencsét a jobb lábbal integető macska jelenti.

Mégis szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen éppen bentoleárazásba futunk bele. Kétféle négyfogásos dobozkát választunk, és milyen jól tesszük! A sake (lazac) menüben (2750 Ft) négy avokádós, vaszabis lazacos tekercs (maki) és egy lazacos nigeri (falat) mellett egy fél adag teriyaki szószban párolt lazacfilét kapunk szezámmaggal meghintett rizzsel tálalva, és egy adag salátát, míg a tori menüben (2250 Ft) többé-kevésbé (avokádó nyista) ugyanezt kapjuk, és a főétel csirkével értendő. Külön felhívjuk a figyelmet, hogy a vaszabi életveszélyesen csíp!

A teljességhez tartozik, hogy mindkét menü mizolevessel indul, leginkább bársonyos iszapra emlékeztet, a benne úszó tofudarabkákat meg inkább nem hasonlítanánk semmihez, mégis remekül éreztük magunkat tőle.

Biztosak lehetünk benne, hogy a Planet Sushin nagyot kacagna a japán étteremkritikus, mi azonban a hazai szusizókhoz mérnénk: az amerikainak látszó orosz franchise japán kategóriában dobogós helyezett Budapesten.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.