Hidvéghi: az illegális migráció az oka az antiszemita támadásoknak

  • narancs.hu
  • 2020. február 12.

Fekete Lyuk

De nem kell félni, a fideszes EP-képviselő megnyugtatásul közölte, "Magyarországon biztonságban élnek a zsidó polgártársaink, nem kell félniük attól, hogy támadás éri őket az utcán".

Az európai zsidóság biztonságával kapcsolatos aggodalmakra okot adó nyugat-európai fejlemények egyértelmű oka a megnövekedett illegális migráció, amely a Közel-Kelet konfliktusait importálja a kontinensre azáltal, hogy Európa tömegesen enged be muzulmán bevándorlókat, akik aztán zsidó emberekre támadnak – jelentette ki Hidvéghi Balázs fideszes EP-képviselő szerdán Strasbourgban.

Hidvéghi az Európai Parlament plenáris ülésének az antiszemitizmus és a rasszizmus elleni küzdelemről folytatott vitájához kapcsolódott, sajtóérdeklődésre pedig azt fejtegette, hogy a zsidókat érő támadások bizonyítják: nem szabad megengedni az illegális bevándorlást Európába.

false

"Magyarországon biztonságban élnek a zsidó polgártársaink, nem kell félniük attól, hogy támadás éri őket az utcán" – példálózott Hidvéghi. Ennek mint ismert, nem az az oka, hogy hazánkat elkerülnék a menekültek, hanem hogy pártunk és kormányunk évek óta kemény munkával, komoly erőfeszítéseket téve, minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy megállítsa az "illegális migrációt".

"Az antiszemitizmus elfogadhatatlan, a második világháborút követően pedig különösen a zéró tolerancia lehet a megfelelő hozzáállás" – tette hozzá Hidvéghi Balázs. Szerinte minden olyan "álságos vádat és hazugságot", amelyek szerint a magyar kormány antiszemita lenne, Magyarország visszautasít. A politikus közlése szerint a parlamenti vita során az erre irányuló állítások olyan bevándorláspárti, szélsőségesen liberális politikus részéről hangzottak el.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.