A Hit Gyülekezete már ott tart, hogy a Coca-Cola azt üzeni, hogy a magyar alaptörvény jogellenes

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 6.

Fekete Lyuk

Meg ott, hogy a plakátok "kiskorúakat csábítanak".

Pár órával azután, hogy a Németh Sándor féle Hit Gyülekezete Facebookon a Coca-Cola-plakátok leszedetése mellett kampányolt, magyarázatképpen 6 kérdést intézett a céghez.

A gyülekezetet felháborította a Coca-Cola közleménye, legfőképpen az a passzus, hogy hisznek az egyenlő emberi jogokban. Németh Sándorék szerint ez abszurd, és egy cég amúgy se írjon emberi jogokról semmit.

Szerintük innentől Coca-Colát nem ihat nyugodtan bárki, mert mostantól politikai állásfoglalásra kényszerül, hiszen "a terméket magyar ellenzéki politikusok, közéleti szereplők, és a média egy része a kormánnyal szembeni elutasításuk jelképévé tették."

A Coca-Cola pedig melléjük állt, sőt, ezzel "megerőszakolja emberek lelkiismertetét."

(Ajaj, mit isznak mostantól a homofób kormánypártiak?!, szinte halljuk a rimánkodás kétségbeeset kórusát, ugyanis ők elég sokan vannak, úgy tűnik, és hangjukban mintha ott bújkálna a vágy a kólakortyolásra, s szinte már megfogalmazódik bennünk valamiféle sajnálat is, de még előtte ezt a zárójelet inkább zárjuk be gyorsan, hűtsük le magunkat egy kól... bio háziszörppel, mert van ennél még lejebb. Nézzük csak tovább az egyház "érvelését".)

A négyes pont például előjön azzal, hogy a cég nyilvánvalóan át akarja írni a magyar alaptörvényt, hiszen abban meg van határozva a család és házasság fogalma. (Mellékes, hogy ezekről a Coca-Cola nem tett állítást sem pro, se kontra, sem a plakátokon, sem a közleményben.)

Idézzük a szöveget, mert érdemes rögzíteni, jól megézni, és levonni a következtetéseket:

"4. Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé - reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?"

Az ötös pont pedig azzal vádolja a céget, hogy kiskorúakat „homoszexualitás támogatására akarja csábítani“.

"5. A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson?"

A szöveg alján az aláírás: A Hit Gyülekezete Lelkészi Hivatala.

Elsőként Boldog István fideszes képviselő hirdetett Coca-Cola-bojkottot a plakátok miatt. Pár napja a kormánypropganada egyik online újságnak álcázott pöcegödre vetett fel hasonlóan magvas gondolatokat a meleg emberek és a kiskorúak közötti kapcsolatról, még korábban pedig maga Kövér Lászó beszélt arról, hogy a „normális homoszeuálisok“ nem akarnak egyenrangúak lenni, és az örökbefogadási szándékuk miatt a pedofilokkal vannak egy szinten.

false

 

Fotó: Coca-Cola Facebook

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.