A kézi vezérelt NER-médiáról és a Rogánnal folytatott egyeztetésekről mesélt Szakács Árpád

  • narancs.hu
  • 2024. február 25.

Fekete Lyuk

A Fidesz egykori kultúrharcosa saját állítása szerint erkölcsi, morális okokból távozott a Mediaworkstől.

„Nagyon sokat találkoztam Rogán Antallal, hiszen három kampányban is részt vettem, mint az összes megyei napilap központi szerkesztőségének a főszerkesztője. Akkoriban ez nem volt nyilvános, de ma már teljesen egyértelmű mindenki számára, hiszen nemrég még le is fotózták a különböző médiafőszerkesztőket, hogy jöttek ki a Karmelitából, hogy folynak egyeztetések, tehát hogy kéthetenként megjelent Rogán Antal, és az akkori médiában viszonylag magas pozícióval rendelkező emberek tekintetében összehangolta azokat a kampánystratégiákat, amelyek mentén a Fidesz politikája zajlott” – nyilatkozta Szakács Árpád az Ultrahang Plusz podcastban, amit a 444.hu szemlézett.

A lap emlékeztetett, Szakács Árpád néhány évvel ezelőtt még a fideszes médiabirodalom egyik főembere volt, 2020-ban azonban otthagyta a NER-médiát és a Mi Hazánk közelében bukkant fel, Dúró Dóra főtanácsadója lett, illetve Kárpátia Stúdió nevű könyvkiadóját működteti.

Magyar Péter, Varga Judit volt férjéhez hasonlóan az egykori újságíró is csalódottan szállt ki a NER-ből, ám mint a műsorban elmondta, szerint ő egy másik szeletére látott rá a rendszernek. 2016–2020 között a Mediaworks nyomtatott megyei napilapjainak központi szerkesztőségének főszerkesztője volt, és külön kitért Rogán Antal propagandaminiszterre is.

A Rogánnal folyatott rendszeres találkozókon túl arról beszélt, hogy erkölcsi, morális okokból távozott a Mediaworks egyik kiemelt posztjáról.

„Ez egy kézi vezérelt helyzet és állapot volt. Ez így van ma is, de mondom, hogy ma már ez egy nyílt titoknak számít, tehát hogy azért tudok róla beszélni. Ezzel önmagában nincs gond, a problémák ott kezdődnek, amikor ezeken az egyeztetéseken olyan jellegű információk jelennek meg, olyan jellegű információkat hallok, amelyekhez meggyőződésem szerint semmilyen legális módszerrel nem juthattak hozzá” – fogalmazott Szakács Árpád, aki szerint ezzel olyan eszközök jelennek meg a politikai életben, amely inkább a bűnözői világhoz állnak közelebb.

Arra a kérdésre, hogy az ezeken az értekezleteken elhangzottak utasítások voltak-e vagy kérések, Szakács az mondta: „utasítások teljes mértékben, itt nincs kérés. Tehát, hogy ez, meg ez fog következni. Jövő héten, két hét múlva ezzel, meg ezzel jövünk ki, mit csinál, ki ír publicisztikát róla”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.