A Médiatanácshoz és a NVB-hez fordul az „ellenzéki politikai támadások miatt” a közmédia

  • narancs.hu
  • 2022. február 28.

Fekete Lyuk

Agyrém. 

A Médiatanácshoz és a Nemzeti Választási Bizottsághoz fordul az ellenzéki politikai támadások miatt a közmédia. Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója, a Közmédia Választási Iroda elnöke és Papp Dániel, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója hétfőn az MTI-hez eljuttatott közös közleményében azt írta, „újból a független magyar közmédiát támadja a baloldal, most az orosz-ukrán konfliktus kapcsán akarják előírni, hogy mi kerüljön a híradásokba”.

 A magyar baloldal – emelték ki –

„nem először ront rá a magyar közmédiára”

Egyszer fizikai erőszakkal, máskor a társutas média segítségével, de van, hogy politikai nyomásgyakorlással kívánnak beavatkozni a szerkesztői munkába, teljes mértékben figyelmen kívül hagyva az amúgy rájuk is vonatkozó törvényi előírásokat.

„Az, hogy a magyar politikai baloldal ebben a feszült helyzetben ismételten a független média intézményrendszerét támadja, teljes mértékben elfogadhatatlan” – jelentették, ki, felidézve, 2018 decemberében például ćerőszakkal hatoltak be az MTVA székházába, hogy jogellenesen olvassák be a követeléseiket az élő közszolgálati adásban, valamint verbálisan és fizikailag fenyegessék munkatársainkat, illetve a személyiségi jogaikat semmibe véve megfélemlítsék őket”.

„Az agresszióért azóta sem tanúsított megbánást vagy kért bocsánatot kollégáinktól egyik ellenzéki képviselő sem” – hívták fel a figyelmet. Dobos Menyhért és Papp Dániel közös közleménye szerint az elmúlt 24 órában már a harmadik ilyen befolyásolási kísérlet történt. Előbb Ungár Péter (LMP-s képviselő) – aki korábban maga is ott volt a közmédia székházába jogellenesen behatolók között – próbált fenyegetőleg fellépni, később Polyák Gábor követelte az MTVA vezetőjének menesztését, most pedig a baloldal miniszterelnök-jelöltje fordul a külföld felé, a tőle megszokott vehemenciával állítva valótlanságokat a közmédiáról, írták. 

„A választás közeledtével ugyan érthető, de elfogadhatatlan és felháborító, hogy a baloldali ellenzék ismét politikai nyomást akar gyakorolni a magyar közmédiára”

– szögezték le, hozzátéve, „a mi szerepünk azonban egyértelmű és világos: pártoktól függetlenül hiteles tájékoztatást kell adnunk hazánk és a világ legfontosabb eseményeiről minden magyarnak”. Rögzítették továbbá, hogy „a magyar közmédiában egyedül a szerkesztői szabadság határozza meg, hogy mi és hogyan kerüljön a híradásokba”.

„A közmédia rendszere ellen irányuló sorozatos nyomásgyakorlási, beavatkozási kísérletet határozottan visszautasítjuk, egyben annak tényéről tájékoztatjuk a Médiatanácsot, valamint a Nemzeti Választási Bizottságot” – fogalmazott közös közleményében a két vezérigazgató.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.