Alig voltak kíváncsiak a nézők a Petőfi-film tévépremierjére

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 24.

Fekete Lyuk

Még a köztévé déli híradóját is többen nézték, mint a Most vagy soha! című kurzusfilmet.

Augusztus 20-án a TV2 levetítette a Most vagy soha!-t, de még a a köztévé déli híradóját is többen nézték - derül ki a Nielsen piackutatási adataiból, amit a hvg.hu ismertet.

A film a legfontosabb célcsoport körében (a 18 és 59 év közöttiek) a 10. helyen végzett, és olyan műsorok előzték meg, mint az esti tűzijáték közvetítése, több csatorna híradója, az RTL Fókusza, az István, a királyrockopera, illetve a Raya és az utolsó sárkány című animációs mesefilm.

Igaz, hogy a tűzijáték végül késve kezdődött, így sokan a Duna TV közvetítését választották, ha nem mentek ki személyesen a Duna-partra. Pedig a TV2 szándékosan eltolta a Petőfi-film kezdését, de mint utólag látjuk, hiába. A két műsort végül szinte egyidőben közvetítette a két csatorna.

A teljes lakosságot mérő adattábla szerint a 16. helyen végzett minden idők legdrágább március 15-i iskolai műsora. Ez azt jelenti, hogy a köztévé Világhíradójának vagy a Hungarikum Gálakoncertnek is több nézője volt, és a Most vagy soha! épp csak megelőzte a Raya és az utolsó sárkány című animációs mesét.

Lóth Balázs alkotásáról szóló cikkünket itt lehet elolvasni. Kritikusunk szerint „szépen stilizált képeskönyvet csinált a forradalomból Rákay Philip kurzusfilmje, amelyben a történelem meghamisítására volt idő, csak árnyalt ábrázolására nem. De legalább baromi sok pénzből jól néz ki.” Számos pontatlanságot látunk, a főszereplők pedig haloványak. „Marad helyette ez a giccses, könnyű azonosulást kínáló, önsajnáló narratíva arról, hogy minket, magyarokat bántanak.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.