Asszonyviccel nevettetett Orbán Tusványoson az elmúlt 30 évre reflektálva

  • narancs.hu
  • 2019. július 27.

Fekete Lyuk

A kockázatról szólva...

Orbán Viktor tusnádfürdői beszédét az elmúlt 30 évről szóló összegzéssel kezdte, hisz' a magyar rendszerváltás mellett a Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor is jubilált.

A magyar miniszterelnök visszatekintve úgy fogalmazott, egy mondatban is meg tudja tenni ez idő összegzését: "Az a jó, hogy ez a harminc év mögöttünk van és nem előttünk."

Az elmélkedés közben Orbán feltette a kérdést, vajon "képesek lennénk-e erre még egyszer, ha ismét fiatalok lennénk". És bár azt fűzte hozzá, hogy erre nem tudja a választ, de az ilyen kérdések mindig kockázatosak.

Majd személyes példával nevettetett. Felidézte, hogy a 30. házassági évfordulóján megkérdezte a feleségét, hogy szokás ilyenkor újra megkérni a kezét, mit szólna hozzá. Mire állítólag Lévai Anikó azt mondta: "Ne kockáztass!"

A tusnádfürdői közönség persze kitörő örömmel, nagy tapssal fogadta a miniszterelnöki poént.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.