Bayer azon kesereg, hogy az Én kicsi pónim című rajzfilmben van egy leszbikus pár

  • B.P.M
  • 2019. július 1.

Fekete Lyuk

„Hol vannak a ratyi királyok?” - kérdezte.

Vasárnap este sugározta a Hír Tv a Bayer show aktuális adását, ami részben arról is ismeretes, hogy a műsorvezető a produkció első felében okoskodik, előadást tart, s rendszerint ott köt ki, miért"hanyatlik a Nyugat".

Tehát Bencsik és Bayer szerint a Lecsó című rajzfilm a másság propagandája, mert a patkányból sikeres séf lesz

Hiszen ez a legutolsó olyan élőlény, amit a konyhába szeretnénk látni. Ha vasárnap, akkor Bayer show, ami - ahogyan azt megszokhattuk - a múlt héten is tartogatott izgalmas jeleneteket. Természetesen szóba került az MSZP-s képviselőnő, Bangóné Borbély Ildikó patkányozása. Bayer ezzel kapcsolatban azt mondta, „van egy olyan mondás, hogy a mókus is egy patkány, csak jobb a sajtója."

Nem volt ez másképpen tegnap sem, amikor is Bayer Zsolt azon fakadt ki, hogy az Én kicsi pónim című rajzfilmben, van egy leszbikus pár, aki egy kis pónilovat nevel.

 

Bayer majd azt kezdte el feszegetni, hogy Benedek Elek Hetvenhét magyar népmeséjét mikor fogják átírni: „Hol vannak a ratyi királyfik? Hol vannak a ratyi juhászok? Tessék átírni Benedek Eleket, mert az is egy kőbaltás ember volt!” - mondta.

 

A teljes adást itt tekintheti meg.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.