Bayer előbb leszarjankózta Webert, most „nyomorult embernek” titulálja

  • B.P.M.
  • 2019. április 1.

Fekete Lyuk

A Néppártból való kilépést sürgeti a publicista.

„A minap még a parlamentben is téma lettem, amiért annak neveztem Manfred Webert, ami: gyáva sz…rjankónak. Szabó Tímea ugrott neki a miniszterelnöknek emiatt – az a Szabó Tímea, aki amúgy O1G táblák alatt szokott tüntetgetni, és mélyen meg van róla győződve idegbeteg és becstelen társaival együtt, hogy az a demokrácia, míg emez a nácizmus. Persze mindez teljesen lényegtelen és érdektelen, csak azért hozom ide, mert megmagyarázza azt, Weber miért az, ami.

Weber nyomorult ember. Már abban az értelemben, hogy az ember bizony nyomorulttá válik, ha soha nem mondhatja ki őszintén azt, amit gondol. Ennek oka pedig az a bizonyos 'soft power', a civil szervezetektől a sajtóig, amely ma Nyugaton – és különösen Németországban – egész egyszerűen meghatározza a politikusok és immáron az egyszerű polgárok szólás- és gondolatszabadságát is” - olvasható Bayer Zsolt publicisztikája a Magyar Nemzetben.

Hozzátette: ha ma Németországban nyilvánosan és „visszaesőként” bírálni mered a migrációs politikát, rosszat mondasz a migránsokról és jobboldali, keresztény, határozottan konzervatív véleményt hangoztatsz,  fenntartásai­dat hangoztatod a genderelmélettel kapcsolatban, kirúgnak a munkahelyedről. „Ha politikusként teszed ugyanezt, szintúgy véged van: a sajtó és a „civilek” szét fognak szedni, a nyilvánosság vesztőhelyeire hurcolnak, és pillanatok alatt véget vetnek álmaidnak, ambícióidnak, reményeidnek és karrierednek” - tette hozzá.

Bayer szerint Webernek és a többi nyomorult embernek annyit kell hazudniuk, hogy elnyerjék a „velejéig liberális (valójában náci)” soft power kegyét, hogy a végén nincs választásuk, mint önmaguknak is hazudni.

„Vagyis gyávák és becstelenek. És kijelentik, hogy nekik immáron a mi szavaza­tainkra sincs szükségük, nem akarnak a mi szavazatainkkal bizottsági elnökök lenni. Nos, Weber 'úr', itt van végre egy közös pont, végre valamiben egyetértünk: mi sem akarjuk, hogy maga a mi szavazatainkkal legyen bizottsági elnök. Maga ugyanis az, ami. És kénytelen vagyok megismételni önmagam: kifelé, de azonnal ebből a mocsárból! Nem lehet sokáig ilyen gyáva gazemberek között elvszerűnek, önazonosnak maradni. Kifelé a néppártból, de gyorsan!”

Bayer Zsolt szerint Weber egy „gyáva szarjankó"

Újfent magasra teszi a lécet a publicista. „Amúgy Weber tegnapi, budapesti látogatásának egyetlen igazi, őszinte, nem maníros, nem hazug pillanata volt, az az egyetlen pillanat, amihez Webernek nem volt köze: amikor levitte a szél a fejéről a kipát a zsinagóga kertjében. Hja kérem, a Jóisten sem tudja elviselni a farizeus szarjankókat!"

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.