Demeter Szilárd: Bödőcs kezd átmenni kritikátlan ellenzékibe, ráadásul egyre butábban csinálja

  • narancs.hu
  • 2023. június 26.

Fekete Lyuk

Pedig „tehetséges a gyerek”.

Az „elhatárolódók meg a hisztériázók kórusá”-nak nevezte Demeter Szilárd a Libri felvásárlása miatt tiltakozókat a Mandiner podcastjában, majd elmagyarázta, hogy ez egy piaci tranzakció volt, és később is piaci alapon kell meghozni a döntést, hogy mely szerzőket és könyveket kell támogatni – írja a 24.hu

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Libri új többségi tulajdonosának Bödőcs Tibor is üzent, aki aggályai ellenére jelezte, hogy egylőre marad a jelenlegi kiadójánál. Demeter Szilár a műsorban arról beszélt, ez éppen kapóra jön, a Libri ugyanis a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) igazgatója szerint Bödőcsön keresi meg azt a pénzt, amit a szépírókon elveszít. Egyébként úgy véli, Bödőcs lehetett volna a magyar Dave Chappelle, aki elgondolkodtató módon mindenkibe beleáll ideológia-vezéreltségtől függetlenül, ám a humorista

„ezt a renoméját rombolja le azzal, hogy elkezdett átmenni agitpropba, ilyen harcos-karcos, kritikátlan ellenzékibe. Ráadásul egyre butábban csinálja. Én sajnálom, mert tehetséges a gyerek.”

A PIM főigazgatója kifejtette, nincs aktuális írófejedelmünk, és bár szerinte Péterfy Gergely akart lenni az, aki sokat dolgozott is érte, hogy ő legyen az új Esterházy Péter, „csak sajnos a tehetsége hiányzik hozzá”. „Péterfy Gergőben is azt érzem, amit rengeteg jó képességű szerzőben, hogy mivel a tehetsége és a témaválasztása okán nem érzi magát első vonalbelinek, ezért a tehetséghiányt ilyen pótcselekvésekkel fedi el, és beáll ilyen harcos aktivistának” – fogalmazott Demeter.

Más területen azért szerencsére Demeter Szilárd is talál számára kedves tehetségeket. Tóth Gabit például szerinte „nem azért kell támogatni, mert jobboldali, hanem azért kell támogatni, mert elképesztő jó énekesnő.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.