Egy ikonikus fotó: Gulyás Gergely John Travoltával pózolt

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 26.

Fekete Lyuk

Ez van olyan jó, mint a Tarlós-Bruce Willis duó vagy az Orbán-De Niro-Orbán-lányok kompozíció.

Hatalmon lévő politikusaink szeretnek hollywoodi híressésségek társaságában fotózkodni. Nem feledhetjük a műfaj olyan gyöngyszemeit, mint Tarlós "főpolgármester" István és Bruce "Die Hard" Willis akciófilmbe illő találkozását, de hasonlóképpen emlékezetes, amikot az étterempromóció céljából átmenetileg hazánkban állomásozott Robert De Niro Orbán Viktorral és a miniszterelnök leánygyermekeivel pózolt egy közös fotó erejég.

Tarlós és Orbán közt a kapcsolat egyértelmű, és már meg is van a legrövidebb út Bruce és Bob között is: hát, persze, mindketten szerepeltek már Tarantino-filmben!

És akkor jöjjön az örömteli bejelentés: ezúttal a Miniszterelnökséget vezető miniszternek sikerült a Tarantino-univerzum egyik legendás alakjával közös fotót készíteni, és ennek Gulyás Gergely úgy megörült, hogy posztolta is a kérdéses képet. A fotón rajta és Travoltán kívül a színész nálunk forgató lánya és Káel Csaba filmügyi kormánybiztos látható.

Travolta apuka egyébként lányát, Ella Bleu-t látogatja épp Budapesten, aki a Nemzeti Filmintézet 180 millió forintos támogatávásal készülő Get Lost című filmet forgatja hazánkban.

Azt nem tudni, a nagy Tarantino-sztárok közül ki fog legközelebb a kormánypárt tagjaival fotózkodni, de izgatottan várjuk a fejleményeket.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.