Fidesz közeli petíció indult Jávor Benedek leváltásáért

  • narancs.hu
  • 2020. február 7.

Fekete Lyuk

A kezdeményező a közpénből működő Mindennapok Női Szemmel Egyesület.

Online petíciót indít Jávor Benedek leváltásáért a Mindennapok Női Szemmel Egyesület – mivel az ellenzéki politikus Novák Katalinra, a Fidesz alelnökére „elfogadhatatlan kijelentéseket” tett – számolt be a szervezet pénteki sajtótájékoztatójáról az MTI.

Az egyesület alelnöke, Király Nóra – aki tavalyig Újbuda fideszes alpolgármestere volt – úgy fogalmazott: Jávor Benedek a közösségi oldalán egy közéleti szereplőt, egy nőt, egy háromgyermekes családanyát olyan alpári, primitív módon sértett meg, ami elfogadhatatlan Magyarországon.

Jávor Benedek ugyanis Novák Katalin keddi római látogatása apropóján – amelyen a Fidesz külügyekért is felelős alelnökeként találkozott Silvio Berlusconival, a Fidesz testvérpártja, a Forza Italia szexpartikról elhíresült elnökével – twitterüzenetében azt írta: imádkozik, hogy ne legyen kavarodás a meghívókban, és Novák Katalin „nehogy véletlenül egy ungabungaparti közepén találja magát a keresztény családi értékekről szóló beszélgetés helyett”.
Mivel Jávor Benedek Karácsony Gergely megbízásából képviseli Budapestet Brüsszelben, Király Nóra felszólította a főpolgármestert, hogy azonnali hatállyal vonja vissza Jávor Benedek megbízatását. Ennek érdekében az egyesület a noiszem.hu honlapon online petíciót is indít – közölte.

Csak a miheztartás végett: tavalyelőtt a Magyar Nemzet arról számolt be, hogy a fideszes Király Nóra Nőiszem blogja 20 millió forintos támogatást kapott az Emberi Erőforrások Minisztériumától. Ezenkívül az Átlátszó megírta, hogy az MTVA is fizetett Királynak a blogolásáért.

Ez ráadásul nem az első politikai petíciója, korábban Juhász Pétert is el akarták mozdítani a politikából.

És hát legfőképp: a jobboldalon komoly gondok vannak a szövegértéssel, legalábbis a Jávor-bejegyzés körüli (mű)balhé erről tanúskodik.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.