Jávor Benedek félti Novák Katalint az olasz ungabungapartiktól

  • narancs.hu
  • 2020. február 5.

Fekete Lyuk

Novák Berlusconinál járt, erre reagált Jávor. Mire Novák beárulta Karácsonynál.

"Imádkozom, hogy ne legyen kavarodás a meghívókban, és nehogy véletlenül egy ungabungaparti közepén találja magát a keresztény családi értékekről szóló beszélgetés helyett. A magyar családügyi államtitkár látogatása Silvio Berlusconinál #uramatyám #ungabunga" – írta eredetileg angolul twitterüzenetében Jávor Benedek, szúrta ki a 444.

Jávor annak apropóján posztolta ezt, hogy Novák Katalin kedden Rómába látogatott, ahol Berlusconival is találkozott a kép tanúsága szerint.

Novák erre kiakadt és a Facebook-on válaszolt Jávornak, de csak közvetve, a nyílt levelet ugyanis "Jávor Benedek méltatlan kijelentése kapcsán" Karácsony Gergelynek címezte.

"A Fidesz külügyekért is felelős alelnökeként Rómában találkoztam Silvio Berlusconival, testvérpártunk, a Forza Italia elnökével, Olaszország korábbi miniszterelnökével. A találkozó tényéről a nyilvánosságot is tájékoztattam.

Ezt követően az Ön által frissen kinevezett Jávor Benedek egy primitív, ocsmány üzenetet tett közzé, mely Önökhöz is méltatlan.

Főpolgármester úr! Ön kinevezése után azt mondta, hogy olyan főpolgármester szeretne lenni, aki azokat is képviseli, akik nem Önre szavaztak. Én 24 éve Budapesten élek, és nem Önre szavaztam. Joggal várom el tehát, hogy olyan embereket nevezzen ki felelős beosztásba, akik nem gyalázzák mások emberi méltóságát."

Novák hozzátette, bízik abban, hogy Karácsony levonja a következtetéseket és elhatárolódik Jávor szavaitól.

Persze, a végén előkerült a Niedermüller-kártya is: "És olyanokat bíz meg a jövőben a budapestiek képviseletével, akik nem gyűlöletet szítanak. Ha már Niedermüller Péter kirekesztő kirohanását megvédte, ne kövesse el még egyszer ezt a hibát!"

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.