Kövér László szerint az ellenzék nem a magyar nemzet része
Kövér László

Kövér László szerint az ellenzék nem a magyar nemzet része

  • narancs.hu
  • 2020. április 29.

Fekete Lyuk

Hazaárulózás, kommunistázás és önfényezés - mindegy milyen évet írunk és mi van a járvánnyal, Kövér László ragaszkodik rigolyáihoz.

Interjút adott a Demokratának az ország házmestere, a magyar parlament legjobban kereső tagja, a magyar nemzet prófétája, aki szerint a koronavírus-járvány kellős közepén a világ legelszomorítóbb dolga, ha férfiként gyűlölettől eltorzult női arcot kell látnia - szóval maga Kövér László. Elmondta, hogy nagyokat vitáznak a napokban hazaárulózásban szintén nagyot menő Schmidt Máriával azon, mi is volt 30 éve a rendszerváltás: Schmidt szerint vértelen forradalom, Kövér szerint viszont nagy átverés. Azért nagy összeveszés nincs, a kvaterkázás vége mindig az, hogy egyikük szerint félig tele a pohár, a másik szerint félig üres.

A 2010-es választásokkal kapcsolatban azonban valószínűleg nincs közöttük semmiféle nézeteltérés. Kövér szerint alkotmányozó felhatalmazást kaptak a választóktól a rendszerváltozás kiigazítására, mulasztásaik részbeni pótlására. "Az viszont igaz, hogy tíz évvel ezelőtt ott tartottunk, hogy az idegen érdekeket szolgáló balliberális kormányzatok hibáinak és bűneinek következtében szinte minden anyagi erőforrás kezdett kicsúszni a kezünkből. Az 1990-ben visszaszerzett szuverenitásunk szinte teljesen kiüresedett, és egy újfajta gyarmati sors rémképe derengett fel a közeljövő látóhatárán. Egy demoralizálódott, szétesőfélben lévő államot és egy már-már hitehagyott nemzetet kellett visszarántani a katasztrófa széléről… ennyiben sorsdöntő fordulat 2010 is" - fogalmazott.

Aki kicsit is járatos kövérológiában, az sejtheti, hogy ez még csak a kezdet - a politikus akkor jön igazán formába, ha az ellenzékről vagy a Fideszt ért támadásokról beszél. Most sem történt másképp: "A magyarországi balliberális ellenzék a globalista, nemzetellenes hálózat része, a nyugat-európai véleményformálók az ő szándékosan téves információikra, rágalmaikra alapozzák a maguk propaganda-hadjáratát. Ez az ellenzék nem a magyar nemzet része, hanem ennek a világelitnek a komprádor alakulata. Ilyen értelemben semmiben sem különböznek Rákosi Mátyástól vagy Gerő Ernőtől. A különbség csak annyi, hogy utóbbiak – mondjuk – belgiumi, spanyolországi szolgálat és tapasztalatszerzés után tértek vissza Moszkvából magyarországi állomáshelyükre, előbbiek közül meg némelyek – mondjuk – a tengerentúlról, egy kis ugandai vagy afganisztáni gyakorlatozást követően."

Kövér szerint a sokat támadott felatalmazási törvénnyel a világon semmi baj nincs, ami pedig a járványt illeti, az "úgy jött a magyar kormánynak, mint ablakos tótnak a hanyatt esés". De aggodalomra semmi ok, magabiztosan fordulnak majd a 2022-es választásokra.

Via 24.hu

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.