Pusztaszabolcs plébánosa szerint tisztességtelen és hazug dolog, hogy az ellenzék politikai célokra használja a keresztet

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 21.

Fekete Lyuk

Nettó paranoia. Ki is sajátítja ki a keresztet, hitet..?

„Tiltakozom – és lehet, hogy ez nem jogi kategória –, de mindenképpen tisztességtelen és hazug, hogy politikai kampányuk hitelesítésére használják a keresztet, amihez semmi közük” – írta Baltási Nándor plébános a pusztaszabolcsi önkormányzat lapjába az ellenzékről.

A helyi plébános egy kampány céljából készült fotón háborodott fel, amelyen az ellenzéki polgármester- és képviselőjelöltek láthatók a pusztaszabolcsi templom előtt.

A plébános egyértelműen úgy gondolja, hogy templom előtt fényképezkedni egyenlő a hit, a kereszt, s ki tudja még mi használatával, kisajátításával. Akkor is, ha erre egyébként a világon semmi nem utal.

És hát ez nyilván ördögtől való dolog, mert a plébánosnál vajon ki tudja jobban, ki hívő, és ki nem, ki miben hisz és miben nem, kinek mi célja van egy templom előtt készült fotóval... Az ellenben biztos, hogy ő maga nagy elragadtatásában színt vallott arról, mely politikai oldalon is áll, kinek drukkol, kiért imádkozik – már ha eddig mindez kérdés lett volna.

Baltási cikkére egyébként reagált a helyi ellenzéki jelölt, Zsuffa Erzsébet is egy Facebook-poszt erejéig, azt írja, az ő lelkében a papnak fontos helye van, nem fogja egy ilyen fordulat miatt onnan kiszakítani. Szerinte a plébánost a helyi vezetés bírta rá, hogy megírja ezt a cikket:

„Uraim! Önök feláldoztak, felhasználtak hergeléssel, duruzsolással, 'jóindulattal' egy olyan embert, aki azt az egyházat képviseli, amelyikhez elviekben önök is tartoznak. Önöknek nem volt drága lejáratni azt a papot, aki mellett ministráltak. Ha önöknek a közösségünk fontos, akkor ez a cikk nem került volna be az ingyenes, közpénzen sokszorosított kampánylapjukba. Ha önök tisztelnék az esperes atyát, és szeretnék az egyházközösségünket, nem került volna be a tiltakozás az propagandaújságjukba.”

(via 444.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.