Na, miért ment Weber tegnap pont a Mazsihiszhez és a CEU-hoz? A kormánylapból kiderül!

  • B.P.M.
  • 2019. március 13.

Fekete Lyuk

A Néppárt csúcsjelöltje csak arra vágyhatott, hogy egyszer végre békén hagyják.

„A néppárti jelölt sorsa volt a valódi tét” címmel jelent meg egy politológusok által jegyzett cikk a Magyar Nemzetben, amely a tegnapi Manfred Weber - Orbán Viktor találkozót elemzi.

„Manfred Weber budapesti, Orbán Viktor miniszterelnökkel, pártelnökkel folytatott tárgyalása előtt és után is úgynevezett "safe space-eket", számára biztonságos helyeket, a CEU-t és a Mazsihiszt kereste fel” - fogalmazott Kiszelly Zoltán.

A safe space-eket, azaz a „biztonságos tereket” az Egyesült Államok oktatási intézményeiben vezették be az elmúlt években, ahol a diákoknak nem kell attól tartaniuk, hogy bántó megnyilvánulások (gyűlöletbeszéd, homofóbia, transzneműek megkülönböztetése, fajgyűlölet, zaklatás), vagy kritikák, ellenvélemények érik. Az országban többször voltak demonstrációk, amiért egyes egyetemek ezeket a tereket nem biztosították a hallgatóknak.

Ezen a 2015-ös felvételen például az látható, ahogyan a Yale diákjai azon háborognak, hogy az egyetem nem biztosít számukra biztonságos teret:

Egyébként a népszerű amerikai rajzfilm sorozatnak, a South Parknak volt egy része, amely kifejezetten a safe space tematikát járja körül, ami talán segíti a megértést:

Kiszelly a cikkben hozzátette, a Közép-európai Egyetemen tett látogatása az Európai Néppárt soraiban ülő 226 olyan képviselő felé tett gesztus, akik egy nyilvánosságra került, soha, sehol nem cáfolt dokumentum szerint a Soros-hálózat megbízható szövetségesei.

Továbbá a politológus szerint Weber a Mazsihisznál tett látogatásával tulajdonképpen egy színpadot ácsolt magának, ahonnan elmondhatta, hogy egész Európában erősödik az antiszemitizmus.

Hát, mit mondhatnánk erre?

false

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.