Na, miért ment Weber tegnap pont a Mazsihiszhez és a CEU-hoz? A kormánylapból kiderül!

  • B.P.M.
  • 2019. március 13.

Fekete Lyuk

A Néppárt csúcsjelöltje csak arra vágyhatott, hogy egyszer végre békén hagyják.

„A néppárti jelölt sorsa volt a valódi tét” címmel jelent meg egy politológusok által jegyzett cikk a Magyar Nemzetben, amely a tegnapi Manfred Weber - Orbán Viktor találkozót elemzi.

„Manfred Weber budapesti, Orbán Viktor miniszterelnökkel, pártelnökkel folytatott tárgyalása előtt és után is úgynevezett "safe space-eket", számára biztonságos helyeket, a CEU-t és a Mazsihiszt kereste fel” - fogalmazott Kiszelly Zoltán.

A safe space-eket, azaz a „biztonságos tereket” az Egyesült Államok oktatási intézményeiben vezették be az elmúlt években, ahol a diákoknak nem kell attól tartaniuk, hogy bántó megnyilvánulások (gyűlöletbeszéd, homofóbia, transzneműek megkülönböztetése, fajgyűlölet, zaklatás), vagy kritikák, ellenvélemények érik. Az országban többször voltak demonstrációk, amiért egyes egyetemek ezeket a tereket nem biztosították a hallgatóknak.

Ezen a 2015-ös felvételen például az látható, ahogyan a Yale diákjai azon háborognak, hogy az egyetem nem biztosít számukra biztonságos teret:

Egyébként a népszerű amerikai rajzfilm sorozatnak, a South Parknak volt egy része, amely kifejezetten a safe space tematikát járja körül, ami talán segíti a megértést:

Kiszelly a cikkben hozzátette, a Közép-európai Egyetemen tett látogatása az Európai Néppárt soraiban ülő 226 olyan képviselő felé tett gesztus, akik egy nyilvánosságra került, soha, sehol nem cáfolt dokumentum szerint a Soros-hálózat megbízható szövetségesei.

Továbbá a politológus szerint Weber a Mazsihisznál tett látogatásával tulajdonképpen egy színpadot ácsolt magának, ahonnan elmondhatta, hogy egész Európában erősödik az antiszemitizmus.

Hát, mit mondhatnánk erre?

false

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.